Blocketpaket

FadeAway

Trådstartare
Tänkte höra om nån använt sig av detta vid köp av hästutrustning.

Jag har en köpare som vill använda sig av detta. Men jag är skeptisk.

Dels betalar säljaren frakten (den går förvisso baka in i priset) men om nu köparen inte är nöjd så måste jag ju betala frakten till denne och den betalar returfrakten på 90:-. Om köpare inte hämtar ut paketet så måste jag betala även returfrakten.

Sv: Blocketpaket

Jag använder mig aldrig av sådana betalvarianter. För många man hör om som det krabbar för med köpare som egentligen bara verkar "dryga", kanske för att de ångrat sig eller kom på att de tyckte det var dyrt i efterhand. Skickar jag saker så är det mot förskottsbetalning. Jag accepterar heller aldrig några öppna köp, utan köpt är köpt.

Har även skickat med Bussgods efterkrav, då har köparen fått betala in frakt+returfrakt i förskott för att jag inte ska behöva betala det om det visar sig att man sedan inte hämtar ut paketen.

Jag har hittentills aldrig haft problem, utan allt har fungerat. Vill folk inte förskottsbetala vill jag inte göra affärer med dem, that´s it :idea:

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
666
Senast: Fetaost
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 686
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 187
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025