Blod i avföringen??

fettso

Trådstartare
Våran Marly hade blod i avföringen nu på kvällen,vad kan det vara?Han bajsade dessutom i sängen,han som alltid går på lådan!?

Sv: Blod i avföringen??

Hur mycket blod är det ? Lite blod kan tyda på sprickor i analen. Vid diarrée kan det irritera och det kan blöda lite. Det jag lärt mig är att, ljust blod kommer från analen, mörkare längre inifrån tarmarna.

Mer information behövs.

Det var bara lite blod(ljust),om han har sprickor i analen ska jag bara låta honom va då??

Om det är ljust blod kan det vara någon tillfällig, ofarlig irritation så om katten är pigg i övrigt (kissar, bajsar, äter och dricker normalt) kan du avvakta och se vad som händer. Blir det inte bättre får du ringa veterinär.

Ok ska hålla honom under uppsikt då!
Han har både kissat,bajsat,ätit och druckit idag.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i...
Svar
10
· Visningar
834
Senast: Joppsa
·
Hundhälsa Detta gäller vår tik som alltid haft en bra mage. I tisdags kväll började hon bajsa löst. Onsdag torsdag och fredag likaså. Mycket löst...
Svar
7
· Visningar
599
Senast: Milosari
·
Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
915
Senast: Tualma
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka