Blod i urinen

M

mizzcat

Vi har en 13 år gammal honkatt. Hon har juvertumörer som vi inte ska operera bort, utan har tänkt ha kvar henne så länge hon mår bra. För ungefär en månad sen behandlades hon för urinvägsinfektion (vet misstänkte också ev. urinsten men det var inget som kollades). Nu har hon börjat skvätta igen, går på lådan OFTA. Idag upptäckte jag blod i kattlådan, och antar att det är från henne (vi har två andra katter också). Vad kan det vara? Är det nån idé att behandla överhuvudtaget eftersom hon ändå har så lite tid kvar? Jag vill ju inte att hon ska lida.
 
Sv: Blod i urinen

Det är JÄTTE viktgit att behandla detta! Om det inte kommer ut tillräckligt med urin så kan blåsan spricka och då är det absolut slut för kissen! Urinvägs infektion behandlas som du säkert vet lätt med mediciner.
 
Sv: Blod i urinen

Tänker isåfall snarare på att ta bort henne istället för att behandla igen.
 
Sv: Blod i urinen

Ytterst ovanligt med urinstopp på honkatter, om hon kissa ofta o lite så beror det troligast på irritation o blåsan är troligtvis tom, lätt för vet att kolla.
PL
 
Sv: Blod i urinen

Är det inte bättre att lägga ut ca. 200 :- på en 10 dagars kur med penicilin och ge henne den tid hon har? Och kanske köpa special foder. Om hon "bara" har ont av urinvägsinfektionen just nu och inte av tumörerna så är det ju lätt fixat! Hon kanske har över ett år kvar att leva, det vet man ju inte och då borde det väl vara värt att satsa på en 10 dagars kur!

Det är ialf. vad jag hade gjort!
 
Sv: Blod i urinen

Baytril är et effektivt antibiotikum mot urinvägsinfektion, har sjalv använt det til min katt när andra mediciner inte fungerade.
 
Sv: Blod i urinen

Urinvägsproblem kan oftast behandlas genom kostomläggning. Det kan behövas antioiotika och specialkost till en början. Ta katten till veterinären och få henne undersökt. Innan du vet hur det ligger till går det inte att avgöra om det är värt att behandla eller inte.
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
811
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 431
Hästvård Hej! Har en häst som vi upptäckte en svullnad på insidan av höger bak på gaffelbandet, visade sig vara en gammal gammal skada som...
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: Sirap
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 974
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp