Blod i urinet :(

B

BooBoo

Min älskling Bosse, vit hankatt på 5 år...har kissat blod i lådan :(
Såg det nu ikväll...

Han verkar inte ha ont, han spinner och gosar som vanligt...

Usch jag blir så ledsen =( Vad kan det vara!?
Urinsten? Uvi?
:cry:
 
Sv: Blod i urinet :(

Det är omöjligt för oss på ett forum att avgöra, så jag hoppas att du har ringt veterinären idag.
 
Sv: Blod i urinet :(

Kan vara både och men båda kräver snabb vård. Katten kan även behöva byta foder efter behandlingen men det får du ta med din veterinär som jag hoppas att du ringt idag.
 
Sv: Blod i urinet :(

Det är bra att du upptäckte att det är blod i urinen medan katten är i övrigt symptomfri!
Dricker han mer än förr?

Ökad törst och blod i urinen kan vara tecken på nedsatt njurfunktion, och ju tidigare man upptäcker det desto bättre.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min kisse, sibirisk Kastrerad hane 1,5 år, har aldrig haft problem att åka bil. Haft samma bur sen vi hämtade honom från uppfödaren och...
Svar
8
· Visningar
971
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 110
Senast: Pratsch
·
Katthälsa Hur tar men steget att låta sin älskade vän somna in. Hur vet man om det är dags? Jag har en gammal kastrerad kattherrre som bott hos...
Svar
12
· Visningar
1 972
Senast: annie_cool
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 748
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp