Bukefalos 28 år!

Blodmåne - månförmörkelse

Jag ska försöka, har i alla fall ställt klockan på 4:30.
Jag har missat alla norrsken och andra fenomen detta år, så nu ska jag verkligen försöka se något (om det inte är molnigt förstås).
 
Jag kanske orkar sitta uppe tills dess, men har tid med hovslagaren 7:30 imorgon och sen måste vi pallra oss iväg till veterinären med en av kaninerna efter det. Får se om det är värt att vara en zombie imorgon. :cautious:
 
Kommer tyvärr inte kolla trots att jag är (fd) rymdnörd. Behöver mina mediciner och de gör så jag sover, ska dessutom köra bil relativt tidigt imorgon bitti så måste hålla fokus då.
 
Jag brukar vakna av mig själv vid 3-4 och passa på att rasta valpen då, blir det så även den här natten lär jag se månen. Skulle jag mot all förmodan sova hela natten, då tänker jag passa på att njuta av det! :p
 
Jag ska försöka ta mig upp runt tretiden och hoppas att det är klart nog för att det ska synas. Men än så länge syns månen bra alla fall
 
12002463_10156085641395181_6246922708888291893_o.jpg

Ser ut som det börjar hända något iallafall! Tog bilden 3:14
 
Jag var ute och kollade nu, vid typ 4.10 var den urtjusig precis innan det gula försvann.

Tog några bilder, utan stativ. Vi får se om de är något att ha.

Mina bilder är inte alls bra, objektivet duger inte riktigt till för sådant här. Jag tycker det är kul att ha bilderna för egen del bara :)
 
Nu har jag okså sett den!
Satte alarm 4:10 och hade trott att jag skulle se månen från mitt fönster.
Men det gjorde jag inte, så jag fick smyga ut på gatan i pyjamas. Hi hi:D
Fin va den i allafal;):up:
Nu ska man bara försöka somna om.......
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp