Blodmåne - månförmörkelse

Jag tänkte wtf igårkväll och struntade sonika i att ställa klockan - vad händer då tror ni?!
Jo, jag vaknar av mig själv kl. 04.10.... :eek:
Det var ju bara att kliva ur sängen och gå ut och titta på månen :D
(vem vågar trotsa ett sådant omen liksom... :crazy:)

Månen var fiiin :love: och det var helt stjärnklart :love: men den kunde gärna ha varit lite närmare... den kändes närmare och större häromkvällen när jag tvingade ut familjen att titta på den :angel:.
Vi var uppe och gick hundpromenad - men det var för molnigt :( Vi har dock sett både månförmörkelse och supermåne tidigare - fast nu säger folk att detta var den bästa någonsin.:turd: Å andra sidan såg vi en igelkotte. Nya tag 2019 och 2033
 
Var uppe vid tre och kollade men såg ingenting, den var bara vit fortfarande då.
Skulle hållit mig uppe en timme till
 
Vi var uppe vid 4.30 och kikade från balkongen. Tyvärr var grannhuset i vägen, så vi såg bara en liten bit av månen. Men fint var det!
Tidigare på kvällen hade vi en enorm fullmåne precis utanför balkongen, riktigt fin!
 
Jag var uppe och tittade mellan fyra och halv fem. Mycket häftigt och vackert fenomen! Till nästa gång vill jag skaffa ett teleskop.
 
Åkte till stallet vid 5:30 och då var månen ganska ordentligt förmörkad. Men jag orkade inte gå upp för att se den röd:o.
 
Gick upp 3:20 för att titta och fota. Är rätt trött just nu så det blir till att gå och lägga sig tidigt idag. :)
 
Helt off topic (men de intresserade bör ju hemsöka den här tråden) Vad tror ni att NASA kommer att tillkänna ge om Mars? Bara en timme kvar...
http://www.nasa.gov/
Vi ska livetitta på Nasas hemsida :). Vi är rätt exalterade här hemma kan jag säga :D.

Vore det rinnande vatten vore det helt rubbat spännande tycker jag.
 
Jag somnade vid 3 tiden, orkade inte stanna uppe för att se en måne (fast den lös riktigt starkt strax innan 3 när jag tog in jättekaninerna). Dock sa mamma som vaknade innan 5 att man ändå inte såg något från vårt hus eftersom vår gata är omgiven av skog. :p
 
Tack @athena_arabians för att du startade den här tråden, så att jag fick pallra mig upp i natt och titta på månen. :bow:

Var ute mellan 4 och 4.20 typ. Upplevde den inte som så röd, men hade rätt mycket gatljus runtomkring och var väl lagom grusig i ögonen. Men fint ändå att det är det första jag ser när jag kliver ut på gatan. :love:

Enda avigsidan med nattens äventyr var väl att jag inte orkade upp och simma sen strax innan sex. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp