Blödning i benet

diabla

Trådstartare
en häst i mitt stall har tydligen det. Men dom går ut och går med den varje dag ändå. Då är min fråga om det är bäst att gå på hårt eller mjukt underlag? asfalt eller manege tänkte jag mest på?

Sv: Blödning i benet

Det där går ju inte att svar på utan att veta vad det är för blödning och hur den uppkom. Är det en blödning såsom blåmärke modell större, eller är det någonting som gått sönder? Är det en blödning orsakad av yttre trauma? Vad har veterinären sagt?

Hästar som är halta och ska promeneras ska inte gå på för mjukt underlag. Asfalt eller fast grusväg är bäst.

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 670
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 858
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 440
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 240
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka