Bukefalos 28 år!

Jag utgår från vad som står på korvarna just nu och så får jag anpassa sen. De anger att en 5-kgs hund ska ha 240 g/dag, en korv väger 650 gram. Jag ger lite mindre än så trots att jag har en växande unghund på fn 6 kg, vill kunna fortsätta ge lite torrfoder också.
Då skulle en korv räcka i ungefär tre dagar om man bara ger det. Vilket de anger är hållbarhetstiden.
Om man vill ge torrfoder också (för att enkelt kunna ta med foder dagar vi är på vift) så funkar det inte. :( Så synd.
 
Nätbutik på W(får man skriva ut hela namn?) säljer korvarna i styck. Dessutom har de billigare pris på 12-packen än tillverkaren själv har. Nackdelen är att dom ofta har slut.
Man får skriva ut hela namn, men inte göra reklam :p Som jag förstått det: Helt ok att skriva "Jag köper mina hundars mat på arken zoo, du kan ju kolla om du har någon butik nära dig", inte ok att skriva "Hörrni, nu har min butik BlaBla rea! Skynda er att komma och köpa!".
 
Man får skriva ut hela namn, men inte göra reklam :p Som jag förstått det: Helt ok att skriva "Jag köper mina hundars mat på arken zoo, du kan ju kolla om du har någon butik nära dig", inte ok att skriva "Hörrni, nu har min butik BlaBla rea! Skynda er att komma och köpa!".
Tack! Då är jag med :D
 
Då skulle en korv räcka i ungefär tre dagar om man bara ger det. Vilket de anger är hållbarhetstiden.
Om man vill ge torrfoder också (för att enkelt kunna ta med foder dagar vi är på vift) så funkar det inte. :( Så synd.
Vi delar på 4, då blir det 3 dygn i kylskåp, 4e biten ges dygn 3. Går ju säkert att frysa också, men det har vi inte orkat hålla på med.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp