blogghjälp

_FiA_

Trådstartare
Är det någon som kan något om bloggdesign och HTML kod?

för jag har ett problem, jag har försökt göra en bloggdesign helt själv och jag kan ingenting egentligen. Men det blev ganska bra. Nu till problemet. Allt ser bra ut på första sidan men så fort man trycker på ”kommentarer” eller på en enskilt inläggs-länk i vänsterspalten så kommer man ju in på en ny sida och där ser allt konstigt ut. Allt är förflyttat långt åt höger. och Headern är borta.

Jag gjorde ”designen” på en låtsasblogg på blogg.se eftersom jag inte ville förstöra min nuvarande design på min riktiga blogg. Designen funkar super på låtsasbloggen, även kommentarer sidan funkar bra. Men så fort jag kopierar allt och klistrar in den på riktiga bloggen så funkar det inte lika bra.

Hur kan det bli såhär? Båda ligger ju på blogg.se och jag kopierar exakt samma kod.

Sv: blogghjälp

Jag använder inget tema som finns där, utan jag använder en annan mall från en färdig gratisdesign som jag hittade på en sida.

Har du ändrat kodmallarna i din blogg? De är ju olika kodmallar för olika sidor, så som förstasida, kommentarssida osv... :)

Sanna

Om du skickar ett pm med länk till bloggarna så jag kan se hur sidan och kodningen ser ut kanske jag kan hjälpa dig. :)

det är ju en kodmallsida på blogg.se

jag har kopierat kodmallen från fejkbloggen och satt in den på den riktiga bloggen men ändå funkar den inte som den ska.
Jag har testat att kopiera över kodmall och stilmall på ytterligare en blogg och där funkar det som det ska, det är alltså bara på min ordinarie blogg som allt buggar ur.

*kl*

Jag passar på att ställa en annan fråga som rör bloggar. Jag har skaffat en blogg på blogtown och jag skulle vilja koppla ihop den med min hemsida. Alltså att när jag klickar på fliken "dagbok" så kommer man direkt till det senaste inlägget i bloggen. Hur gör jag det? Jag har försökt lägga in en länk så länge, men jag kommer inte fram till rätt sida då heller!

Jag är helt vilse i pannkakan på det här området så snälla förklara på en riktigt lätt nivå. Tack på förhand!

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 963
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 908
Senast: Saeta
·
Övr. Hund Med en ny valp i en större stad blir trafikvett en av de viktigaste grejerna att få ordning på. Varje gång vi ska gå över en gata...
Svar
9
· Visningar
1 219
Senast: Kimmya
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 330
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka