Blöjfunktion?!

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Sar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 481

Sar

Trådstartare
har just köpt en badbyxa med blöjfunktion. Expediten var så osäker så jag tänkte lägga ut frågan här. Vad innebär blöjfunktionen? Kan barnet vara utan blöjor under eller håller de en "vanlig" blöja torr? Vi har tidigare badat med "vattenblöjor".

Sv: Blöjfunktion?!

De badbyxor vi har på babysimmet ska man ha utan blöja under. De ska hålla tätt för bajs, kiss däremot går igenom.

Jag antar att det är samma sak som de du köpt.

Är det en sån i typ tyg? Vi har sådanna, håller emot bajs men kiss rinner igenom. Vår har dragsko i midjan och benslut så den håller riktigt tätt.

Det är meningen att badbyxor med blöjfunktion ska ersätta sk vattenblöjor.

Det finns väl inga badblöjor som håller kiss inne? Engångsblöjorna gör det inte i alla fall. De blir ju genom blöta av badvattnet.

Jo det är sådana i tyg med en "innerbyxa" av lite tjockare tyg.

Tack för alla svaren!

Liknande trådar

Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 748
Senast: Seaside
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 894
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 691
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • WE-tråden