Blomlådor på balkong

molnskimmer

Trådstartare
I år har jag för första gången tillgång till en balkong där jag kan hänga ut en blomlåda. :)

Men jag vet inte riktigt hur jag vill att den ska se ut och behöver inspiration. Så fram med bilder på era blomlådor!

Och gärna tips med blommor som kan bli fina. Det är en balkong som ligger åt det håller som solen går ner. :p
 
Sv: Blomlådor på balkong

Jag kan lägga in lite bilder ikväll när solen gått ner. :D Fixade till blomlådan och två krukor tidigare idag, blev stora penséer i lådan och små varianter i två krukor. Sött :D
 
Sv: Blomlådor på balkong

"Det håll där solen går ner" menar du då att det är skugga mesta delen av dagen? Om så är fallet så tycker jag att fuchsia å "snöflinga" (kommer ej ihåg det riktiga namnet tyvärr...) är jättefina ihop, å vill inte ha stark brännande sol.

En annan sak att tänka på till blomlådor är att lägga mer pengar på bra jord (inga 5 för 100...) det är så liten yta för växterna att slåss om näring i en låta så de behöver ha det bra runt fötterna!
 
Sv: Blomlådor på balkong

Jaa du, lägenheten är helt ny för mig så jag vet faktiskt inte hur mycket sol de får på sig. Vet att det är kvällssol.. Men frågan är när solen börjar ligga på.. Tror nog att det ändå det blir rätt mycket stark sol på dem..

Zody: Jag väntar på bilder. :angel:;)
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 683
Hemmet För några månader sedan började en ekorre springa på mitt balkongräcke. Jag tyckte det var lite gulligt. Sen kom det en till och gjorde...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 164
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 034
Senast: Sassy
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp