Blommor och bin

Status
Stängd för vidare inlägg.

älgen

Trådstartare
Nu har min dotter på 5 år lärt sig ett av livets mysterier och hon tog det som helt självklart.
Var närvarande vid en betäckning och hingsten stoppade in sin "snopp" så det skulle bli fölbäbisar. :D

Hur har ni introducerat blommor och bin och vid vilken ålder på barnet?

Sv: Blommor och bin

Tänk om man kunde fixa det så lätt. Kanske man ska planera in en tur till nåt stuteri (med naturlig betäckning) när barnen är i den åldern!

Min son är 5,5 och är ännu inte introducerad :p. Jag har dock försökt förklara hur det blir föl med hjälp av semin, och i år ännu värre - embryotransfer... Tror ni det är lätt eller svårt :rofl:.

Hon fick ju nyligen en lillebror och har varit lite bäbisfixerad :D

Nu fick hon veta hur det går till också. I mitt tycke tog hon det inte som något konstigt alls. Man behöver en mamma och en pappa.

Pappan stoppar in snoppen (enligt henne bor det pyttesmå bäbisar i snoppar och helt fel är det ju ite)., så bäbisen hamnar i mammans mage, där den kan växa.

Transfer gör ju inte saken lättare..

Försök au naturell istället :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 451
Senast: Crossline
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 301
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar