Blondinen inriden! Bildbevis.

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare via
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 663

via

Trådstartare
Nu är Abbe inriden. Han har haft ryttare 8 gånger, inklusive den gången jag bara hängde på honom.

Embryo till öppna:

DSC_3981800.jpg

Är du inte klok? Det ligger något där!

DSC_3974800.jpg

Trava kan vi med.

DSC_4042800.jpg

Sv: Blondinen inriden! Bildbevis.

Tack!
Tyckte att det började bli dags.
Han behöver dessutom gå massor, för att inte bli het. Då är det ju bra om man kan göra lite omväxlande arbete.

Kul! :laugh:

Min blondin ligger efter, är riden 4 ggr, en gång i våras innan fötterna örjade strula och nu 3 ggr i år. 2 ggr i ridhus och en skrittsväng en kväll efter jobbet... :idea:

Men jag har inte lika bra bilder som du.

KL

Tänk att man kan lära blondiner sånt....:confused:;)

Ser också att du försöker få hästen att läsa bokstäver.

A, som ALDRIG galoppera på upploppet :idea:

Bom, hoppning förbjuden....

Tips:
Sätt upp på kortsidan en lapp med 1.11.3
På långsidan en radda speglar så hästen tror att dom är många.
På andra sidan hänger du en säck med morötter.
Borde ju funka med tanke på färgen :D

Och så sägger dom att Örebro har ett kort upplopp??
Stig H kan ju slänga sig i väggen..Det är NU vi snackar travträning!!!!

Lycka till.
AM

Det där med A som i Aldrig galoppera vore verkligen bra om han kunde lära sig. Han tycker snarare att M betyder Mera galopp.
*Går ut och byter bokstaven M mot A.*

Dino i ridhuset: 2:a gången

Dinoiridhuset090130-4.jpg

Dinoiridhuset090130.jpg

Dinoiridhuset090130-8.jpg

Egentligen skulle han ha varit med i dag med men han kändes inte riktigt bra i går i provstart så han får gå rakt fram tills vi fått koll på vad det är med honom.

Så klart han reagerar på en bom som ligger på marken! Det kan ju bli jätte svårt att få vagnen över den:)

Har precis ridit in min. Men vi rider ut i det fria. Så snäll, han verkar faktiskt tycka att det är roligt med lite omväxling.

MVH Russin8

Det kallas för Baucherbett, eller French hanging snaffle. Det är helt enkelt ett ledat bett med fasta ringar, men det ligger helt suveränt i princip i alla hästmunnar. Hästarna älskar det! Det ligger rakt i munnen, alltså utan att leden i mitten hänger ned som ett V.

Vad har det för funktion? Tänkte på när sidostyckena är fästa i de övre ringarna.

Funktionen är att det blir fast, så att mundelen ligger rakt i munnen. Ingen hävstång, lyfteffekt eller något sådant. Bara trevligt att ha i munnen alltså!
Om jag hinner, ska jag ta lite förklarande bilder idag.

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
580
Senast: Elo
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 992
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 248
Senast: Piaff
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka