Blöta sadelgjordar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 832
T

Tican

Vad gör man när sadelgjorden fortfarande är svettig (blöt) när det var över ett dygn sen man red? Mer än skaffar en till? Finns det något material som torkar snabbare? Är t ex en lädergjord bättre, även om man får smörja litegrann..?

En bra lädergjord blir varken blöt eller stel. Jag har en från Pessoa, den är mjuk och fin även om jag inte smörjer särskilt ofta...

Då satsar jag nog på det, fast en bra dressyrgjord i läder kostar ju skjortan. :crazy: Jaja, vill man vara fin får man lida pin. Eller nåt. :p

Antingen i läder eller en sån i sympatex eller vad materialet nu heter. Vi har precis köpt en sympatex gjort till stora hästen och vi är jättenöjd.

Har en stübben sadelgjord i läder som fungerar i alla väder. Tvättar av den med tvål när det blir alltför grisig. Hästen verkar trivas med den också.

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
890
Senast: TinyWiny
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 025
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka