Bo kvar eller flytta från en familjegård?

@skogaliten Jag tycker att man ska passa sig för det generellt faktiskt. Var menar du att jag suttit och sagt att det är ok i andra fall?

Vidare är ju ev diagnos fullkomligt irrelevant i sammanhanget så även om du hade rätt så gör det ju ingen skillnad för TS. Så vad är poängen?

Gällande fårskötsel så är jag noll och intet intresserad av att diskutera det.
Det finns oändligt många relationsrelaterade trådar där folks släktingar eller bekantskaper diskuteras kors och tvärs.
Brukar du gå in samtliga dessa trådar och hävda att man inte får göra det?
Varför väljer du just denna?

Och för att förstå om någon bär sig underligt åt, så spelar sakkunskap om de områden där man eventuellt bär sig underligt åt viss roll.

Annars relativiserar man skeenden. Och undviker frågor om t.ex. kulturella olikheter, som skulle kunna förklara ett beteende.

Vid min ålder så går de flesta i pension runt omkring mig. De flesta kvinnorna blommar upp. Alltför många män gör det inte.
 
@skogaliten jag förstår poängen. Vi kan släppa fåren och hur svärfar sköter dem.


För övrigt. Jag vill flytta. Jag har inte pratat med min sambo. Vi har knappt sets senaste dagarna. Men i hjärtat vill jag flytta. Det kan väl säkert bli ok på gården, men troligtvis kommer det inte gå att undvika onödiga irritationsmoment. Det känns mest klokt att flytta.

Nu till nästa problem. Jag pluggar. Har ingen fast inkomst iom det. Klar om ett år. Så klart har jag spanat på ett ställe i hemkommunen. Det kommer att bli till salu snart. Men vi lär ju inte få något huslån så länge jag pluggar. Så flytt är väl möjligt tidigast om ett år. Om vi inte ska flytta till lgh så länge, och det lär sambon aldrig gå med på.
Jag och min sambo har fått ta huslån både när jag studerat samt föräldraledig/arbetslös. Sambon har fast anställning.
Kolla med olika banker, om en säger nej kan nästa säga ja :)

Edit. Beroende på hur stort lånet är såklart
 
Nu till nästa problem. Jag pluggar. Har ingen fast inkomst iom det. Klar om ett år. Så klart har jag spanat på ett ställe i hemkommunen. Det kommer att bli till salu snart. Men vi lär ju inte få något huslån så länge jag pluggar. Så flytt är väl möjligt tidigast om ett år. Om vi inte ska flytta till lgh så länge, och det lär sambon aldrig gå med på.
Fast ni måste prata med banken. Det är ingen idé att hitta på egna saker som kanske inte alls stämmer. Mitt ex och jag köpte en bostad trots att jag pluggade, det var inga som helst problem för oss att få lån, trots att jag hade väldigt lite inkomst (banken räknade bara bidraget som inkomst, inte lånedelen). Beror mycket på hur dyrt man tänker köpa. Vi köpte i centrala Göteborg, men ska man köpa lite mer lantligt kan jag inte tänka mig att banken har problem med att du pluggar. Snarare är det ju så att du snart förhoppningsvis kommer att tjäna bättre än vad du gjorde innan du pluggade och det gillar banken.
 
Fast ni måste prata med banken. Det är ingen idé att hitta på egna saker som kanske inte alls stämmer. Mitt ex och jag köpte en bostad trots att jag pluggade, det var inga som helst problem för oss att få lån, trots att jag hade väldigt lite inkomst (banken räknade bara bidraget som inkomst, inte lånedelen). Beror mycket på hur dyrt man tänker köpa. Vi köpte i centrala Göteborg, men ska man köpa lite mer lantligt kan jag inte tänka mig att banken har problem med att du pluggar. Snarare är det ju så att du snart förhoppningsvis kommer att tjäna bättre än vad du gjorde innan du pluggade och det gillar banken.
:up:

Plus en på den.
Sätt inte upp hinder innan du kollat. Och fyll inte i någon ansökan på nätet. Gå in och prata med dem!!
 
@skogaliten Jag säger nåt i de trådar där jag ser fenomenet och där jag tycker att det är irrelevant och/eller baserat på löjligt lite information (som i den här tråden).

Jag får inte betalt för att vara på Buke så du kan knappast kräva att jag ska aktivt ta ställning i alla trådar som finns här för att få argumentera emot dig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 256
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Hej,mina vänner på Bukefalos. Jag kallar er mina vänner,för detta forum är verkligen fantastiskt. Man får ett så oerhört fint stöd och...
Svar
19
· Visningar
4 405
Senast: _Taggis_
·
Hemmet Nu har vi hittat en gård (igen) som skulle kunna passa oss! Mark så vi kan ha hästarna hemma, nära stan så barnen kan gå kvar i sin...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp