Bukefalos 28 år!

Bo nära motorväg/järnväg?

Sv: Bo nära motorväg/järnväg?

Jag bor ca 50 meter från en livligt trafikerad väg (E-väg) och bullret är inget som stör. Å andra sidan är jag ju uppväxt här så jag vet inte heller av något annat :p Vi har även ett obebott hus mellan vägen och vårat hus som fungerar som bullerskydd. En nackdel är att det är svårt att kommunicera utomhus om man är en bit ifrån varann, att ropa över hela gården (stor) fungerar inte. Men inomhus stör ljuden inte, jag har t.o.m. någon julaftonsnatt, eller annan gång med lite trafik, legat och funderat över vad det är som inte stämmer och kommit fram till att det är alldeles tyst :idea:
Jag tror att man vänjer sig vid återkommande ljud, vi bor ganska nära ett flygfält och hos min barndomskompis kom flygplanen rakt över huset när de skulle landa, men det var inte någonting de stördes av.

Jag kan tillägga att jag är väldigt lättväckt, jag vaknar om min dator nattetid "väcker sig själv" för att göra uppdateringar, men jag har aldrig vaknat av ljud från vägen.
 
Senast ändrad:
Sv: Bo nära motorväg/järnväg?

Jag bodde 200m. från E-20 förut. Vi trodde att vi skulle vänja oss, men det blev inte så. Jag vill kunna sova med fönstret öppet på sommaren, sitta i trädgården och fika utan att man måste sluta prata när lastbilarna dundrar förbi. Det blev liksom aldrig sådär rofyllt som jag vill ha det.
Så har vi ju också risken för att djuren kommer upp på vägen och blir överkörda. Barnen kan inte cykla till kompisar som bor på andra sidan utan att ngn vuxen hjälper dom över vägen etc. etc.
Jag skulle aldrig bosätta mig så igen.
 
Sv: Bo nära motorväg/järnväg?

Barnen kan inte cykla till kompisar som bor på andra sidan utan att ngn vuxen hjälper dom över vägen etc. etc.

Här är det tunnlar under vägen - det är mittvajer och 2-1väg. Med andra ord får man varken cykla, åka moppe eller gå över/längs med den delen av E22, att ta sig över (eller i det här fallet under) vägen är inga problem att göra riskfritt.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag och min sambo letar efter hus och har hittat ett som ser snudd på perfekt ut för våra behov :love: Det enda problemet (?) är att det...
2
Svar
20
· Visningar
17 745
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp