Böckman Big Duo R

flurrizen

Trådstartare
Är inne på att köpa ett böckman Big Duo R släp.
Någon här som har erfarenhet av detta?
För- Nackdelar?
Har jämfört och letat ett tag nu och kommit fram till att det här är bäst än så länge. Passar plånboken med. :)

Sv: Böckman Big Duo R

Vi hade det med på vår lista ett tag när vi skulle köpa för ett par år sen, men tjänstevikten blev för hög för oss.

Om man vill ha plyfa, så är det ett trevligt släp! Rymligt, stabilt och säkert.

När du skriver att det är bäst hittills, vad är det du gillar/prioriterar då?

Äntligen nån som svarar. :)
Att man får lasta 1450 om totalvikten är 2400.
WCF hjulupphänging.
Den är 175 bred, inte många som är det. iaf inte som är rimliga i pris.
och att det är 70 cm mellan frambommarna och sadelkammar väggen, då är det inga problem med att tränsa inne i trailern, även framför den vänstra hästen.
Stor sadelkammare, större än dom andra vi tittat på bla, böckman master S..
utdragbara hängare, ventilation och lyse.
Det är låsbar kulhandske på.
ventilation på sidorna är standard.
Vi tänkte köpa med vinterdäck, hingstgaller, långa bommar och nät i sadelkammaren. för 80000:- okej pris!

Har faktiskt bara hittat en nackdel än så länge:
Limmad gummimatta, skulle vilja ha gjutet gummigolv, men man kan ju inte få allt. :)
Vad köpte ni istället?

Låter som om släpet passar er bra! Om du håller koll på mattan borde det gå bra tror jag.

Vi köpte ett Christ Carat. Vi ville ha glasfiber och sadelkammare var inte viktigt. Är helnöjda.

Känns som det än iaf.
Vi sa aå att om vi ska köpa ny trailer så blir det en med sadelkammare. :)
men som sagt alla behöver ju inte det. Har provkört en carat. dom ligger fint efter bilen. Dock får inte mina plats samtidigt. :(

Jag har Big Champion, det är väl ungefär samma fast i aluminium. Jag tycker inte om plyfa, men annars är Böckmann ett jättebra släp, är supernöjd med mitt!

Och finns gott om plats för min stora häst.

Okej, har varit inne på en sådan med, men priset tog emot. :( annars verkar dom vara bra.. några nackdelar på ditt?
Big Duo, tyvärr plyfa, är den bästa hitills med rimligt pris gott om plats och sadelkammare. får hoppas att det håller :)

nej inga nackdelar, är jättenöjd. förutom att det krävs en stor bil och BE kort, så det gör det ju ännu dyrare förstås.:p

men det är väl samma totalvikt på duon?

Jag har bara hört gott om böckmann + att vi precis har köpt ett comfort släp och det passar oss perfekt:love: :d
När jag praoade i tyskland sa det som ahde stallet att böckmann var det bästa släpet i tyskland:) :banana:

När jag praoade i tyskland sa det som ahde stallet att böckmann var det bästa släpet i tyskland:) :banana:

Nåja, nu är ju Böckmann praktiskt taget Tysklands nationalsläp, så det kanske inte har den tyngd man söker när man bestämmer sig för transport.

För oss gick det bort p g a dåligt utrymme mellan bom/sadelkammare och vek sadelkammarvägg (vi tittade på Big Master L).

Okej . det låter ju bra.. :) vi kollade på comfort med, men den blir för liten till mina hästar.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 847
Senast: Murray
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 202
Senast: Sasse
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 072
Senast: Blyger
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
4 066
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025