Böckmann Uno C

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av dessa släp? :)
Helst erfarenhet av de som har runt eller över 10 år på nacken (begagnade m.a.o).
Fördelar och nackdelar?
Hur funkar det när hästen står såpass "löst"?

Förstår inte vad du menar med "löst"? Den står ju mindre lös än med en halvvägg men med bättre utrymme att balansera.

Standars är hellimmad matta på plyfa, något jag aldrig i livet skulle gått på. Men det är tycke och smak.

Förstår inte vad du menar med "löst"? Den står ju mindre lös än med en halvvägg men med bättre utrymme att balansera.

Standars är hellimmad matta på plyfa, något jag aldrig i livet skulle gått på. Men det är tycke och smak.

Jaha, det blir inte mindre "löst" alltså?! Tänkte att det skulle bli så mycket utrymme att H.H skulle stå och "skramla runt" därinne :P Men som referensram har jag ju å andra sidan ett Tranesläpet 130T -01 som tydligen inte ska vara rekommenderat för hästar över 165 cm, och som är i trängsta laget även när man kör "brett"....:angel:

Jag förstår inte hur du tänker, vad du menar. Om du dessutom kör brett nu (utan mellanvägg?) är det ju bredare än en 1,5 hästars transport. Ju mer plats, desto bättre chans att balansera sig för hästen.

Har du jämfört spiltbredden?

Någon som har erfarenhet av dessa släp? :)
Helst erfarenhet av de som har runt eller över 10 år på nacken (begagnade m.a.o).
Fördelar och nackdelar?
Hur funkar det när hästen står såpass "löst"?
Det är en enhästars lr? (1,5)
För en bredåkare är den antagligen jättefin. Som skrivet har dom ju mer plats att balansera sej på-positivt.

Har böckman själv och är jättenöjd. Dock en duo.

Jag kan inte låta bli att tänka att det kanske skulle kännas trängre dock, iom att det liksom är ett mindre utrymme?

Det är en enhästars lr? (1,5)
För en bredåkare är den antagligen jättefin. Som skrivet har dom ju mer plats att balansera sej på-positivt.

Har böckman själv och är jättenöjd. Dock en duo.

Jag kan inte låta bli att tänka att det kanske skulle kännas trängre dock, iom att det liksom är ett mindre utrymme?

1.5 hästars ja :)
Okej, det låter ju lovande!

Trångt vet jag inte. Han åker som det är nu i ett Trane 130T -01, som om något verkligen är trångt med stort T, så vet inte om det kan bli så mycket värre än det faktiskt....:angel:

1.5 hästars ja :)
Okej, det låter ju lovande!

Trångt vet jag inte. Han åker som det är nu i ett Trane 130T -01, som om något verkligen är trångt med stort T, så vet inte om det kan bli så mycket värre än det faktiskt....:angel:
Jag hade ett trane innan detta, -91. Byte till mitt nu var ju jättelyxigt, större men inte gigantiskt.

Tänkte att det blir mindre luftvolym sas? Takhöjd är ju säkert bättre o så!

Har du nåt i närheten du kan åka o kolla på live?

Jag hade ett trane innan detta, -91. Byte till mitt nu var ju jättelyxigt, större men inte gigantiskt.

Tänkte att det blir mindre luftvolym sas? Takhöjd är ju säkert bättre o så!

Har du nåt i närheten du kan åka o kolla på live?

Ok :)

Nej, det var ett på annons men det var tyvärr redan på annons :(
Men rent allmänt är det väl antingen det eller (ett nervägt) Star Industrier XR3000 som är mina "drömsläp".

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 110
Senast: tara
·
Kropp & Själ Jag står inför att börja med p-spruta depo-provera. Har varit utan preventivmedel ett par år efter att ha ätit p-piller i runt 20 år...
Svar
11
· Visningar
355
Senast: Lilla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 734
Senast: Ceta
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka