• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Iza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 441
I

Iza

Jag står i taga med att köpa nytt släp. Har i alla fall bestämt mig för Böckmann. Jag undrar om någon här vet om det är någon skillnad mellan årsmodell 01 och 05?

Det lutar mer åt att köpa ett helt nytt, men jag har nu fått nys om att en bekants bekant som ska sälja ett begagnat fint släp till bra pris.

Sv: Böckmann

Böckmann är fina. Om du har möjlighet och ork, så kolla in andra EU-släp då de flesta har liknande lösningar men till ett lägre pris. Vi kollade runt på flera och fastnade för Christ. Smart att satsa på ett EU-släp dock. Du får bättre släp för pengarna om man jämför med de svenska märkena.

Vad jag vet skiljer det sig inte mkt mellan de årsmodeller du nämner. Vet inte om CFF tillkommit efter -01 och vad det i så fall innebär för skillnader. Tror att låsbar kulhandske har blivit standard nu. Men för att veta säkert råder jag dej att prata med en återförsäljare.

Generellt tycker jag annars att beg. släp ligger så pass högt att det är lockande att köpa nytt! Vilket pris begärs för det begagnade och vilken modell är det?

Sv: Böckmann

CFF vad är det?

Tittade lite på Christ först. Sambon avrådde då glasfiber lackas med gelcoat. Spricker lätt vid stenskott och dyl. Inte bara att "laga" som på en billack. Så därför började jag titta på Böckmann eller Blombert istället.

Den modell jag har fastnat för är Böckmann Duo. Nypris är 52000 kr inkl mellanvägg som båge med PVC plast. Det begagnade släpet begärde hon 40000kr,med den mellanväggen och året runt däck och bra skick. I och för sig är det inte så stor skillnad. Hade bestämt mig för ett nytt när det begagnade dök upp.

Jag har varit i kontakt med ett antal återförsäljare av Böckmann, tycker det är lite pinsamt att ringa och börja fråga saker om gamla årsmodeller. Men jag för nog ta tjuren vid hornen och göra det.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 831
Senast: Murray
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
793
Senast: Cavallo
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
753
Senast: Windy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka