Body på dagis..

Sv: Body på dagis..

Om man har tjugo ungar och en har skitit och fem fiser är det rätt jobbigt med body. Det går liksom inte att kolla ned i blöjorna då. Men jag förstår att föräldrarna inte störs av det!! Liksom inte deras problem. (Eller barn med hängselbyxor...) Har man bara ett barn att se efter så märker man inte det :idea:

Jag använder body till grabben ibland, och på vår förskola har de aldrig sagt något. Kan gott tänka mig att det är lite xtra besvär för personalen om det är många barn och lite rörigt, men jag skulle inte bry mig om de inte sade någonting.

Jag frågade på dotterns dagis vad de tyckte om body och de tyckte det var en fördel om de hade det. Den extra tidsåtgång det tog att knäppa/knäppa upp bodys vann de på att blöjorna satt på plats (mindre läckage och att barnen inte drog av dom själva). Här bytte vi iofs till tröja/byxor då vi började med "up and go" blöjor vid ca 1,5-2 års ålder.

Jag knäpper inte upp bodyn utan kollar i benhålet. Bara att dra ner byxan lite och glo in vid skinkan.

Där ser man, de tyckte alltså det var bra.

Vi slutade med body på storasyster sommaren då hon var lite över året. Men just nu i vintertid tycker jag det är extra bra med body.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt... 2 3
Svar
40
· Visningar
9 584
Senast: Soapbubble
·
Småbarn Liten uppdatering i all enkelhet. :) Både vi och framförallt sonen är mycket nöjda med den nya förskolan. Det tog inte många dagar...
Svar
17
· Visningar
1 603
Senast: Lupin
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå... 2
Svar
35
· Visningar
5 244
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10