Bölder av fästingbett

Rugge

Trådstartare
Yoshi 14 veckor golden, verkar vara överkänslig mot fästingens saliv. Han får stora bulor där fästingen satt sig, och en blev av liten varböld.

Fler som upplevt detta. Växer de ifrån det?

Han har fått frontline då han ännu är för ung för tabletter anser jag
 
Yoshi 14 veckor golden, verkar vara överkänslig mot fästingens saliv. Han får stora bulor där fästingen satt sig, och en blev av liten varböld.

Fler som upplevt detta. Växer de ifrån det?

Han har fått frontline då han ännu är för ung för tabletter anser jag
Jag har en som också får så. Har sluppit varbölder dock. Hon har haft så hela livet.
Ger Nexgard, som är okej att ge till valpar över 8 veckor och 2kg. Har gett det till flera valpar utan problem.
 
Jag har en som också får så. Har sluppit varbölder dock. Hon har haft så hela livet.
Ger Nexgard, som är okej att ge till valpar över 8 veckor och 2kg. Har gett det till flera valpar utan probl

Har bara haft bravecto till storvovven, men funderat på att gå över till nexguard dåden inte är lika stark. Ska rådfråga vet nästa gång vi är där.

Han får ha frontline denna säsgongen ut, så blir det förmodligen nexguard nästa
 
Yoshi 14 veckor golden, verkar vara överkänslig mot fästingens saliv. Han får stora bulor där fästingen satt sig, och en blev av liten varböld.

Fler som upplevt detta. Växer de ifrån det?

Han har fått frontline då han ännu är för ung för tabletter anser jag
Min förra hund fick små bölder av fästingbett hela livet, men hade inga andra besvär av dem (och inget var, bara en "kula"). Han gick med fästinghalsband på sommarhalvåret, det minskade mängden fästingar radikalt.
 
Yoshi 14 veckor golden, verkar vara överkänslig mot fästingens saliv. Han får stora bulor där fästingen satt sig, och en blev av liten varböld.

Fler som upplevt detta. Växer de ifrån det?

Han har fått frontline då han ännu är för ung för tabletter anser jag
Har inte haft på hund men jag själv reagerar så och nej det har inte växt bort 🙈 :D
 
En av våra cavalierer fick ganska ofta bölder av fästingar om fästingen hann sitta en liten stund (alltså om den han börja suga blod). Tyärr inget som växte bort. Han hade fästingmedel men detta var innan bravecto och nextgard kom.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 881
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
31 968
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp