Bukefalos 28 år!

Bör jag stödmata mina kaninungar?!

M

moontje

Nu är mina kaninbebbar 4 dygn gamla, och dom ser väldigt stora och mogna ut! Jag är nu även 100 % säker på att 2 stycken är viltgråa, och 2 st chinchilla :) Men.. när de föddes var de ungefär jämnstora.. men nu är den största dubbelt så stor som den minsta! De andra 2 ligger mitt emellan. Men jag är orolig för den minsta... Den ser väldigt smal ut också :( Och nej, ingen mupp! Som sagt, de är nu 4 dygn gamla, men väldigt 'utvecklade'.. Jag har tidigare frågat om jag borde ge mjölkersättning, men svaret blev då nej. Men nu måste jag fråga igen, för jag har lovat att göra allt för att de ska överleva.. Bör jag stödmata minstingen? Och i såfall, men vad? Jag har kattmjölk, men jag har hört att det är för tidigt för de än. Vad ger ni andra som handmatar/stödmatar när de är 4 dygn gamla? Jag vet att mamma kanin är bäst på detta, men jag är orolig att den inte får i sig tillräckligt med mjölk... Snälla hjälp!
 
Sv: Bör jag stödmata mina kaninungar?!

4 dygn gamla kaninungar är svårt att nappa upp.
Jag skulle hellre försöka se till att öka mjölkproduktionen på mamma kanin, exempelvis genom att ge hallonblad som ska öka produktionen.
 
Sv: Bör jag stödmata mina kaninungar?!

Okej. Hallonblad.. Ska fixas! :) Fler tips?
Tack för svaret! :bow:
 

Liknande trådar

Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 710
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker...
2
Svar
28
· Visningar
5 495
Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
4 971
Senast: Lillefrun
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 655
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp