Börja med ny sport

Angel

Trådstartare
Känner mig enormt rastlös och har jättestor lust att börja med någon ny träningsform. Gärna något det finns hobbylopp i så man har något att träna för och där man kan träna tillsammans med andra. Alla mina vänner är antingen i sambofällan, allmänt upptagna eller sjukt lata så börjar känna att jag behöver träffa lite nytt folk. Har simmat och sprungit en del själv men hur får man sådana aktiviteter till någonting mer socialt? Eller är det en bättre idé att hitta någon lagsport? (bollsporter är helt klart inte min grej).
Enklast att hitta en förening att engagera sig i antar jag men det är ju också lättare om man har någon att gå med i början. Känner mig lite socialt inkompetent för tillfället.
 
Jag har ju hamnat i friidrottssvängen, pga barnens intresse. I vår klubb har de även gemensamma löpträningar, som både är sociala och effektiva. Det finns säkerligen någon sådan klubb i din närhet också - var bor du?
 
Gemensamma löpträningar finns det som sagt klubbar för. Även klubbar för t ex triathlon och swimrun. Jättesocialt är det kanske inte under träningarna, om det inte är långdistanstempo, men jag gissar att man hinner umgås lite innan och efter också.
 
Känner mig enormt rastlös och har jättestor lust att börja med någon ny träningsform. Gärna något det finns hobbylopp i så man har något att träna för och där man kan träna tillsammans med andra. Alla mina vänner är antingen i sambofällan, allmänt upptagna eller sjukt lata så börjar känna att jag behöver träffa lite nytt folk. Har simmat och sprungit en del själv men hur får man sådana aktiviteter till någonting mer socialt? Eller är det en bättre idé att hitta någon lagsport? (bollsporter är helt klart inte min grej).
Enklast att hitta en förening att engagera sig i antar jag men det är ju också lättare om man har någon att gå med i början. Känner mig lite socialt inkompetent för tillfället.
På den ort jag bor finns tex ett gäng som springer ihop varje vecka och där vem som helst får hänga på. Något sånt kanske om du gillar löpning, cykel etc?
 
Känner mig enormt rastlös och har jättestor lust att börja med någon ny träningsform. Gärna något det finns hobbylopp i så man har något att träna för och där man kan träna tillsammans med andra. Alla mina vänner är antingen i sambofällan, allmänt upptagna eller sjukt lata så börjar känna att jag behöver träffa lite nytt folk. Har simmat och sprungit en del själv men hur får man sådana aktiviteter till någonting mer socialt? Eller är det en bättre idé att hitta någon lagsport? (bollsporter är helt klart inte min grej).
Enklast att hitta en förening att engagera sig i antar jag men det är ju också lättare om man har någon att gå med i början. Känner mig lite socialt inkompetent för tillfället.

Jag har också funderat på ny sport, och skulle LÄTT kunna tänka mig bågskytte, pga koolt och känns lite som yoga. :D
 
Jag bor i Linköping, ett tag till i alla fall... Cykla tycker jag tyvärr är sjukt tråkigt men swimrun låter faktiskt rätt kul. Även skytte, kampsport och vindsurfing kanske kan vara nåt.
 
Känner mig enormt rastlös och har jättestor lust att börja med någon ny träningsform. Gärna något det finns hobbylopp i så man har något att träna för och där man kan träna tillsammans med andra. Alla mina vänner är antingen i sambofällan, allmänt upptagna eller sjukt lata så börjar känna att jag behöver träffa lite nytt folk. Har simmat och sprungit en del själv men hur får man sådana aktiviteter till någonting mer socialt? Eller är det en bättre idé att hitta någon lagsport? (bollsporter är helt klart inte min grej).
Enklast att hitta en förening att engagera sig i antar jag men det är ju också lättare om man har någon att gå med i början. Känner mig lite socialt inkompetent för tillfället.
Jag testade att gå självförsvar. Jiujitsu kai.
 
Min son går på judo. Verkar så galet kul. Tydligen var det fler föräldrar som tyckte lika dant så en nybörjargrupp för vuxna sattes ihop. Nu är det tom två grupper, på vår lilla ort. Hade jag inte haft mitt ryggproblem så hade jag också gått med. Socialt, allroundträning och billigt.
 
Kampsport kan vara ett tips. Där finns ju grader och liknande att ha som mål med träningen.

Annars finns det häromkring flera grupper för löpträning, armyfitness etc, vilket verkar både kul och kompisskapande utifrån vad jag ser på Facebook :D
 
Jag bor i Linköping, ett tag till i alla fall... Cykla tycker jag tyvärr är sjukt tråkigt men swimrun låter faktiskt rätt kul. Även skytte, kampsport och vindsurfing kanske kan vara nåt.

Ah, men då finns en förening som heter Noc Out som håller på med bl a löpning, om du vill testa att springa i grupp. Jag är inte med själv, men känner flera andra som är med. Dock har jag förstått att de flesta är rätt vältränade, inga nybörjarmotionärer riktigt.

Kampsport kan man t ex träna hos Kampsportcentret, ligger i city. Jag tränade Thaiboxning där ett tag. Jättekul! Dock är deras lokaler inte så bra, trångt och dålig ventilation (för 10 år sedan i alla fall).
 
Känner mig enormt rastlös och har jättestor lust att börja med någon ny träningsform. Gärna något det finns hobbylopp i så man har något att träna för och där man kan träna tillsammans med andra. Alla mina vänner är antingen i sambofällan, allmänt upptagna eller sjukt lata så börjar känna att jag behöver träffa lite nytt folk. Har simmat och sprungit en del själv men hur får man sådana aktiviteter till någonting mer socialt? Eller är det en bättre idé att hitta någon lagsport? (bollsporter är helt klart inte min grej).
Enklast att hitta en förening att engagera sig i antar jag men det är ju också lättare om man har någon att gå med i början. Känner mig lite socialt inkompetent för tillfället.
Testa om orientering är något för dig! Tenderar att vara otroligt sociala och glada personer! ;) vi har gemensamma löpträningar och mycket prat och umgänge innan och efter tävlingar (tävling är också träning) för att diskutera var man sprang bra och vart man bommade.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 332
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 435
Senast: vtok
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 194
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 219
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp