Börjes ridbyxor!

J

JAG

Efter en olycka med förstörda ridbyxor till följd är jag nu i behov av nya, helskodda, ridbyxor. Behöver nog två par och vill då inte gärna betala 800 kr styck.. Därför skulle jag vilja ha era synpunkter och erfarenheter av följande ridbyxor från Börjes:

Piaff Full Seat
Rider
Champion Full Seat
Manchester ridbyxa (inte helskodd men dock)

Jag har tidigare haft "Hööks-byxan" från Hööks och samma motsvarighet i Börjes som tyvärr inte finns längre (800 resp. 500 kr) så jag är inte van vid några svindyra ridbyxor. Kvalité efter priset, men jag vill gärna höra andras erfarenheter!
 
Jag har börjes Manchesterbyxa. Den är jag nöjd med för det priset! De är dock inte i riktig manchester, utan är ganska tunna. Om jag ska klaga på något så kunde de ha varit liiite mera stretchiga. De är lite töjbara, men jag upplever de som lite för lite töjbara. Kan hända att jag köpt en för liten storlek också... :rofl:

Så för det låga priset är de helt klart bra! Bra att köpa när man inte har så mkt pengar men endå vill ha ett par byxor som ser fina ut! För snygga är de!
 
Jag har några par av Börjes helskodda. Ett par vet jag att det är rider (blå) och de tycker jag är sköna att rida i. De går givetvis inte att jämföra med de dyrare ridbyxorna, men jag tycker att dessa var bra i förhållande till priset. Jag har nu haft dessa ridbyxor i några år så de börjar bli lite urtvättade, men det är kanske inte så lustigt efter några år. Skoningen börjar även bli lite nopprig, fast det är först nu det har börjat. För övrigt tycker jag att det är någorlunda hög midja på dem. De töjer sig även lite efter användning eftersom de är så mjuka, så jag kunde ha valt någon storlek mindre än vad jag valde. (Hoppas jag inte lurar någon att köpa för små nu...)

Lotta
 
Jag har 2 par Piaff Full Seat Herr.
Med tanke på priset så är jag helnöjd.

Dom är mycket skönare än Hööksbyxan, som jag hade förut.
 
hade nån ridbyxa från börjes för några år sen (gröna lite "randigt" tyg) från börjes. och efter 2månaer var det 2stora hål vid grenen. sämsta byxorna jag haft!
höökbyxan e äckelpäckeldålig den med!
har ett par (cheval eller liknande, helskodda) haft dom 2år i vinter. ramlade och skrapade upp knäna en gång men annars e dom super! (köpt i en sk "riktighästsportsbutik" gruppen) ;)
 

Liknande trådar

Utrustning I hästsporten, och överlag, ska man helt vara en smal, lång tjej när man ska leta kläder. Hemskt gärna i juniorstorlek! Men vi vet väl...
2
Svar
21
· Visningar
7 040
Senast: HannaZ
·
Utrustning Hej! Vet inte om det bara är jag, men jag har upplevt måååånga gånger att jag har köpt saker ifrån Hööks som jag inte varit riktigt...
2
Svar
30
· Visningar
5 484
Senast: Fiorano
·
I
Utrustning Jag undrar ifall börjes ridbyxor, för 249 kr är bra? Några som har såna ?.. Och hur dom är i storleken, jag har två ridbyxor i från...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 533
Senast: allen
·
B
Dressyr Testade mina gamla byxor från Hööks igår (som jag iofs haft i tre år nu), och de satt väl helt okej, men sjukt noppriga och stela (har...
2
Svar
27
· Visningar
2 942
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp