Boett vintertäcke

Yeahnny

Trådstartare
Nu vill jag se bilder på era boett vintertäcken!
Vad kostade dom?
Hållbarhet?
Andra erfarenheter?

Sv: Boett vintertäcke

Har ingen bild nu... Men har bara gott att säga om det. Jag har haft mitt i drygt ett år och är supernöjd.
Det har suverän passform (för min köttbulle iaf) och sitter perfekt även efter att han rulllat efter ridturen. Hästen torkar snabbt och det tål vilket p*ssväder som helst utan att läcka.
Om jag ska anmärka på något så är det att lösa hår fastnar i fodret. Men jag brukar ta dom med klisterborste då och då.
Vet inte exakt vad jag betalade.. Tror det var runt 1200 kr (vi var några stycken som gick ihop och gjorde en större beställning)

Ååååh, jag är så kär i dom.
Vad har du för färg?

Du får lov att fota tycker jag!

Har sånna till våra hästar. Ett passar så hästen ser ut som fotomodell :) men till den grove, korte blev det problem. Men efter att ha sytt om det lite med suverän assistans från Lisbeth på Boett så är det helt ok.

Nästa gång beställer vi en "specialstorlek" har vi kommit överens med henne om. Kostnad för ett nytt enligt hemsidan är väl runt 1800;-

Helt suveräna täcken!!

Samma för dig. Färg? Bild?
:p

Synd att dom är så dyra bara, men får väl spara ihop under sommarn tills nästa vinter ;)

Ja, jag vill me se bilder på de fanatstiska täckena :D

Har tyvärr inga bilder. Ena täcket är olivgrönt med ljusgrå kantband (brun häst), och fuxen har ett marinblått med ljusgrå kantband. Snyggt båda två - men vi har mest olika färger för att kunna skilja de olika storlekarna åt, det är lättare att hitta resp hästs täcke då. ;)

Ja, dom ÄR lite dyra täckena, men det är bra kvalité på materialet så detta är väl i princip det mest kostsamma i täckesväg som vi köpt - och kan tänka oss att köpa igen ...

Tillägg: http://www.boett.com/index2_swe.htm
här väljer man färg och kantband, men det är tyvärr bara illustrationer på täckena.

Liknande trådar

Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 035
Senast: Sassy
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
695
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka