Bogskav igen! Fler tips?

Nja, jag tror det är smart att prova täcket någon vecka eller så. Då är du säker på att det funkar innan du köper det. De täcken du har kan du väl sälja till någon? Se till att täcket inte är för "djupt" skuret för då glider det ner och blir "hängande" över bogarna. Ett annat bra tips är att endast knäppa det övre spännet fram och låta det andra sitta löst. Jag tror att ett nytt täcke är den enda lösningen eftersom du provat allt annat...
 
Det enda pälsglanset som funkar mot bosskav är Foxfire pälsglans och då skall det sprutas på nästan varje dag på det utsatta stället. Har testat en hel rad med olika metoder, detta är det ända som funkat förutom att byta täcke förståss.
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 414
Senast: Ace
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 367
Senast: Luleå
·
C
Utrustning Vi har nyss fått hem vår nye prins :love: och behöver köpa hem lite fler täcken i storlek 145cm. Har fått veta att han väldigt lätt får...
Svar
15
· Visningar
1 863
Senast: quigley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp