Shettis med kolik och huvudet på send, tips tack

Sv: Shettis med kolik och huvudet på send, tips tack

Snedheten i halsen och att hon bär huvudet lågt KAN bero på sticken. Min ena fick väldiga problem med det vid sista kolikanfallet. Det ska inte behöva ske, men sker i alla fall ibland.... A och O för hästar med kolik och magkänsliga hästar, är att få i sig vatten. Många hästar dricker för lite även om dom har fri tillgång både ute och inne. Jag ger numera alltid min maghäst en extrahink vatten med lite "godis" i, och sen dess har hon inte haft kolik. Nu finns det förståss många olika orsaker till kolik, eftersom det bara är ett symtom. Men om koliken beror på förstoppning är vatten viktigast, har jag fått lära mig. Bara ett tips! Lycka till!
 
Sv: Shettis med kolik och huvudet på send, tips tack

Om både du och inblandad veterinärer är rädda för att hästen är för uttorkad för att klara en resa till klinik, så ser jag bara två alternativ. Aningen MÅSTE någon få i hästen dropp ute i fält, eller så får ni chansa på att det går och transportera och köra ändå.
Det där måste du ju få hjälp med.
 

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 610
Senast: Sirap
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 685
Senast: Habina
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 036
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp