bogskav!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Mimmii_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 060
M

_Mimmii_

hej! min häst har fått bogskav av sitt täcke (har dock bytt nu) och nu undrar jag om det är ngn med bra resultat som använt en benpad och lagt där fram? :)

Sv: bogskav!!!

En benpadd? Har aldrig hört talas om det. Men därimot så fungerar bogskavskydd bra mot bogskav.

Finns många trådar under hästvård om bogskav. Har aldrig hört talas om just benpadd, men det kanske kan funka om täcket har dålig passform och padden ligger så att täcket slutar skava?

Benpadd?? Har jag heller aldrig hört talas om. Hur får man den att ligga kvar???

Testa pälsglans!! Det brukar funka!! Enkelt att bara spraya på. Annars finns ju bogskavsskydd! :idea:

Har aldrig hört talas om att någon använt benpadd, däremot kommer jag ihåg att någon använt däcklelunderlägg. Om jag kommer ihåg rätt så trädde hon bogknäppningens remmar genom däckelunderläggets fästremmar. Har dock inte provat själv. :)

När mina hästar har täcken där bogspännet ligger direkt mot hästen (tänk horsewares cotton coolers) så har dom en ihopvikt benpadd som skydd. Har sett många andra som också har så. Dock hjälper det ju inte mot bogskav, för det blir inte på rätt ställe.

Fast jag fattar inte hur?? :crazy: :o Hur får du en hopvikt benpadd att ligga still där??? Jag har iofs inte de problemen men är nyfiken!! :)

Jag viker den en gång på bredden, sätter den över bogspännet så att halva är på insidan av spännet (mot hästen) och andra halvan på utsidan. Den ligger väldigt stilla där, trycks ju mot hästen. Ser att mitt förra inlägg var lite otydligt, var väldigt bakis när det skrevs.. :angel:

Tack! Då fattar jag!! Tänkte att det borde vara så, men förstod ändå inte hur den skulle ligga still där, men det gör den tydligen..

Ja, det funkar. men det finns ju även bogskydd som sittar fast bättre.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
391
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 599
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur