Bogskydd i fleece

V

Vonkan85

För ett antal år sedan hade jag en ponny som fick fruktansvärda bogskav av alla täcken som jag provade. Mamma bestämde sig för att vi skulle köpa ett bogskydd och då kom hon hem med ett i fleece. Vi trodde väl inte att det skulle funka, men sedan vi började med det fick ponnyn aldrig skav igen.
Det bogskyddet passade tyvärr inte när jag skaffade häst så jag sålde det.

Är det någon som vet vart man kan få tag på såna bogskydd? Jag har letat på många ställen, men inte sett det. Jag har för mig att märket var Shires, men det är inte helt säkert...
 
Jag har ett sådant bogskydd, märket är mycket riktigt Shires. Jag fick överta det med min foderhäst och vet tyvärr inte var det var inköpt.
Har du någon Ekohallen i närheten? De har ju Shires täcken i sortimentet, så de kanske kan ta hem ett bogskydd på beställning. :idea:

Immer
 
i shireskatalogen finns det fortfarande, så det är bara att ta kontakt med närmaste återförsäljare..
 
Nej, det finns inget ekohallen här, men någon annan affär borde ju kunna ta hem. Det jag mest ville veta var om det fortfarande fanns :smirk:
Tack så mycket för båda svaren!
 
varför köpa bogskydd?????????lägg pengar på ett bättre täcke ist..
 
Jo, visst är det så, men även hästen jag har nu får skav av alla täcken jag provat och jag tyckte verkligen om det bogskyddet så därför skrev jag och frågade.
Jag vill inte låta otrevlig, men varför över huvud taget skriva en sån kommentar när jag frågade om ett visst bogskydd :confused:
 
ursäkta mej så mkt... men har du prövat täcken med resår, dem ligger bättre än många.. :eek: annars vet jag inte vart sånna bogskydd finns...tyvärr :(
 
jag har täcke med resår/elastisk i bogvecken men bogvecken på mitt shirestäcke sitter mkt bättre (utan resår)
 
Det är lungt... Jag har faktiskt inte provat såna täcken, vart finns det och vilka märken?
 
Ja, kanonbra! Och det var ju billigt också :)
Tack så jättemycket :bump:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 310
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 671
Senast: Lhas
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 377
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp