Humelibumlan

Trådstartare
Alltså skydd man använder för att slippa täckesskav... Är alla av dålig kvalitet eller är det bara jag som köper fel märke/sort?
De går ju bara sönder hela tiden och om inte annat så ger de bara mer skav än täcket i sig! :mad:

Någon som kan tipsa om ett som sitter ordentligt och som håller ett tag?

Sv: Bogskydd

Jag köpte mitt på Eko! för 239 kr (tror jag det var). Sitter bra, fortfarande helt och inga mer skav. :bow:

Köpte mitt från Hööks. Har fungerat kanon. :D Men det kan ju också vara första gången jag fått ngt som håller. Nån gång ska man väl ha tur ;)

Humelibumlan skrev:
Alltså skydd man använder för att slippa täckesskav... Är alla av dålig kvalitet eller är det bara jag som köper fel märke/sort?
De går ju bara sönder hela tiden och om inte annat så ger de bara mer skav än täcket i sig! :mad:

Köp ett bra täcke istället...www.ullergards.com, dom är ganska dyra men helt överlägsna, mycket snyggare på riktigt än på bild...mot kroppen är en "hål" material som gör att pälsen aldrig fastnar, i halsen sitter intag som gör att det blir en "bubbla" vid bogen..

Min vackra är ju en som aldrig kunnat ha vilka täcken somhelst..för han springer o lever rövare så mycket...detta har han haft i flera år nu , dom är verkligen helt suveräna......

och jag har testat MÅNGA täcken under årens lopp...

martha skrev:
Köp ett bra täcke istället...www.ullergards.com, dom är ganska dyra men helt överlägsna, mycket snyggare på riktigt än på bild...mot kroppen är en "hål" material som gör att pälsen aldrig fastnar, i halsen sitter intag som gör att det blir en "bubbla" vid bogen..

Min vackra är ju en som aldrig kunnat ha vilka täcken somhelst..för han springer o lever rövare så mycket...detta har han haft i flera år nu , dom är verkligen helt suveräna......

och jag har testat MÅNGA täcken under årens lopp...
*Morr* Ännu bättre är att sälja Morrhoppan eftersom hon är av "Icketäckesanpassad" modell.. Smal, liten och lång... Hur lätt tror du de är att hitta ett som passar?
125 i bogen och 135 i längd! :mad:

För att slippa bogskav och även att använda bogskydd kan man knäppa översta bogspännet som vanligt och det undre mycket lösare. Det blir som om täcket har bogveck och på de flesta hästar räcker det för att slippa skav. Värt att prova. Det har funkat på alla hästar hemma.

Har ett blått bogskydd från AlphaHose som jag använder andra säsongen nu och det är inte ens en liten skråma på det trots att det används dygnet runt. Kostade 298 NOK, vet inte vad det kostar i Sverige..

Prova att spraya glansmedel över bogpartiet, samma som till svansar,
o ha det undre spännet lösare knäppt en det övre, som det skrevs tidigare. Har funkat på mina. :banana:

håller med, sy själv, d är inte svårt och mycket billigare :bump:

Humelibumlan skrev:
*Morr* Ännu bättre är att sälja Morrhoppan eftersom hon är av "Icketäckesanpassad" modell.. Smal, liten och lång... Hur lätt tror du de är att hitta ett som passar?
125 i bogen och 135 i längd! :mad:

:rofl: *morr* på dig själv du......vet du...ber du dom så syr dom ett exakt sånt täcke åt dig :D

jag tycker att dessa bogskydden "bör" stasa... inte så bra..men jag har aldrig använt så det kanske finns olika modeller...???

Köp täcken som passar istället! Jag har aldrig haft en häst med skav på bogarna och jag har periodvis haft ett flertal tävlingshästar som vart täckade under vinterhalvåret.

Humelibumlan skrev:

Jag har aldrig haft problem med skav, fast jag tycker det är svårt att hitta täcken som passar bra. Men jag måste säga att jag är väldigt nöjd med både hööks och börjes-täckena vi haft, inget skav, inget som gått sönder, och vattentäta!

roslagen skrev:
Köp täcken som passar istället! Jag har aldrig haft en häst med skav på bogarna och jag har periodvis haft ett flertal tävlingshästar som vart täckade under vinterhalvåret.
Kan jag inte köpa en häst som har en mer passande modell för täcken?

martha skrev:
:rofl: *morr* på dig själv du......vet du...ber du dom så syr dom ett exakt sånt täcke åt dig :D

jag tycker att dessa bogskydden "bör" stasa... inte så bra..men jag har aldrig använt så det kanske finns olika modeller...???
Av de jag har haft är det bara 1 som stasat..
Det jag har nu ( strimlade remsor) är bra... men som alla andra trasigt!

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 398
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 350
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?