bomfria sadlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare AtletShipping
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 436
Sv: bomfria sadlar?

Låter bra :D
Han busar inte så ofta,men studsar lite för allt farligt i buskarna :eek: :smirk:

Men om jag skulle hoppa(vilket man inte ska me bomlöst enl dom flesta :confused: )så busar han ju mer! :D

Finns de olika flexion sadlar? var kan man se dom?
Är det bara flexion man kan ha vanligt schabrak till?
Var nån som sa Felxion Supreme, hur ser dom ut?

Jag ska stensäkert skaffa en bomlös sadel, men jag vill ha en man kan ha vanliga schabrak till :cry: Älskar såna, så man kan variera med färger och så, och ja nu låter jag väldigt ytlig men jag kan inte hjälpa jag gillar sånt "krimskrams" :D

Nej, det finns bara en flexion som tillverkas nu, flexion SBS. Flexion supreme kom aldrig i tillverkning efter vad jag förstog pga den var ganska svår att tillverka. Det finns dock några få supreme på begmarknaden då och då....

Flexion SBS finns att se på www.aaah.se

Är man lite händig kan man sy överdrag till paddarna i TN Equlizerpadden och sedan sätta kardborre på paddar och schabrak. Sedan meckar man upp de fästen som finns på schabraket (som normalt fäster i sadelgjordsstroppen) så det sitter som på TN-padden. Det låter som mycket jobb men är det faktiskt inte.

Funkar om man har Torsion eller någon av kopiorna på Torsion.

Klart man gör, det gäller att sitta i balans och stadigt, har en het islänning som ibland tar sig lite flygturer, hopp på sidan..men jag sitter kvar!

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
168
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka