Bomlöst, Cheyenne och BareFoot = samma?

A

annan

Har tittat lite på bilder på sadlarna, och tycker de ser exakt likadana ut? Är det samma sadlar, bara annorlunda namn? Tycker att det är samma lilla märke på sidan av dom också? :confused:
 
Ja, för jag har själv en Fitform, och tyckte väl att den också ser likadan ut :)
Men på Barefoot bilderna ser sadeln ändå lite "pluffsig" ut där man ska sitta, det gör inte min Fitform, och det ser inte Cheyenne heller ut att göra?
 
På bilderna av BareFooten ligger bakre delen av sitsen över bakvalvet. Det gjorde den inte när jag fick demoexet. Den stoppades in i mitten av bakvalvet där det finns en öppning. Den är alltså inte så "fluffig" och hög i sitsen som bilden visar.
 
Cheyenne och BareFoot är samma, men Fitform är inte samma som dem.
FitForm och Torsion är lika varandra och Cheyenne/Barefoot är en billig kopia
 
Jaså, jag har också hört nånstans att Barefoot är en billig kopia, det märker man ju på priset också.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 183
Senast: iNHALE
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
966
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
11 062
Senast: Acto
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
232
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp