Bomlös åker fram trots anti-glid pad

Comfort

Trådstartare
det tyder på att pommeln är för smal eller?

Alternativet är ju att glidpadden åker bak , men hon var ruggad runt manken så därför tror ja nog mer på att sadeln åker fram.

jag har provat byta ut pommeln mot hårt rullade handdukar men hästen har smal hög manke så där låg sadeln an på den.

Nån som har nåt annat tips på hur man kan tillverka en egen pommel?

glidpadden ligge mellan häst/tryck-pad.

Sv: Bomlös åker fram trots anti-glid pad

På min häst hjälpte det att banta rätt rejält.
Vad har du för sadel? Vissa verkar mer benägna att glida fram än andra.
Kanske passar inte just den sadeln din häst?

banta finns inte nåt direkt behov för för denna häst. ;)

den är av soffkuddemodell, och ja du har lite rätt för jag har letat som en galning efter en sadel som som ligger bra (med/utan bom) och denna är den som hon har känts mjukast och mest tillfreds med.

Jag skulle nog (tyvärr) rekomendera dig att börja leta igen. Soffkuddemodellerna verkar inte vara bäst till hästar där sadlar glider fram.

Vad jag har hört så verkar sensation funka bra till sådana, min dam har dock för hög och lång manke för dem tyvärr.
Jag tänkte prova masterback när ekonomin har stabiliserat sig lite.

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 323
Senast: lillamy73
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna... 2
Svar
35
· Visningar
8 068
Senast: Fiorano
·
Utrustning En av mina sadlar ligger inte bra på hästen den har används på längre. Började med att hästen blev sur när sadeln kom på i samband med...
Svar
0
· Visningar
662
Senast: Freazer
·
Utrustning Har hittat en bra dressyrsadel till min häst. När jag fick den var den lite för vid så jag gjorde den smalare och då var hela manken...
Svar
5
· Visningar
1 927
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka