bomlös sadel som trycker..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Itaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 742
I

Itaa

min bomlösa ligger an mot manken, har ändå en tjock pad under, ngt tips om hur jag ska göra? kan man ha en westernpad uder padden en sån som är utskuren för manken? inte kul när den trycker ju annars ligger den skitbra....

Sv: bomlös sadel som trycker..

Verkar som modellen inte passar hästen, hästar med mycket manke eller dåligt med muskler passar ofta inte i Torsion med kopior.

Beroende på modellen så kan man snitta upp framvalvet å få mankfrihet på sadeln.

Du har en tjock pad, HUR tjock? Kanske behövs ett par tjockare paneler?
Annars är det förmodligen som Lovisaleonora skriver, att modellen inte funkar på den hästen.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
542
Senast: warg
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 257
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka