Bomlös sadel - Stallion engelsk syntetsadel

Bullet

Trådstartare
Har klickat runt en del på nätet idag i jakt på en ny sadel. Då jag nyligen har köpt min häst och tänker att han på sikt kommer förändras i kroppen (muskler alltså) av att bli riden mer vill jag köpa en billig sadel nu för att om något år köpa en dyrare. :)

Är det någon som har erfarenheter av Stallion engelsk bomlös syntetsadel? Den ligger rätt prismässigt (mellan 1000-2000 kr) och verkar vettig. Jag är främst ute efter att rida i skogen, dressyr och kanske ta något skutt över 30-40 centimeters "hinder".

Blir väldigt tacksam om ni delar med er av era erfarenheter :D

Sv: Bomlös sadel - Stallion engelsk syntetsadel

Köp hellre än bomlös kvalitetssadel för att undvika skador på hästen. Den kan hästen ha i all framtid, eftersom den formar sig efter hästen. Sensation är bra och lätt att sälja i andra hand. Finns säkert någon mer, men för tusen kronor får du skräp.

Ingen höjdare.
Ser trevlig o färgglad ut på bilderna men vid närmre syn så är den billig i allt.
Köp hellre en beg bättre som du kan sälja för samma pris när du sen ska sälja igen.
// Linda

+IJONSSON

Tack för era svar! Det var som jag misstänkte. Jag inte hittat en enda vettig bomlös till salu men jag får nog ha lite tålamod :)

Det finns ju massor! Problemet är din budget om du hade tänkt lägga en tusenlapp eller två. Du får aldrig en kvalitetssadel för de pengarna.

Jag har hittat en Barefoot Cayenne till ett okej pris, det är vad jag förstår en bättre variant av billig bomlös sadel? Jag vet att det är en extremt liten sadelbudget men så ser läget ut. Behöver den rätt omgående och jag vill inte ta av min buffert :)

Lånar en Montsegúrsadel men jag tycker att fendrarna är för knöliga för att rida med i dressyren, det är en westernmodell :)

Barefoot är ju ändå en ganska bra sadel vad jag vet. Men jag är inte så insatt i den typen av bomlös.

Va bra, jag har också fått den uppfattningen. Det är åtminstone lite mer kvalitet än den jag kollade på först :) Jag håller med om att det finns många begagnade sadlar till salu och det är jättetrist att vara begränsad av prislappen..

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 223
Senast: iNHALE
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 277
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag har nyligen köpt en ny häst och jag fick inte med någon utrustning när jag köpte honom. Min engelska allroundsadel som jag hade på...
Svar
15
· Visningar
4 778
Senast: ameo
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 601
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka