bomlös till flera

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare knasan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 850
K

knasan

Kan man ha en och samma bomlösa sadel till flera hästar? Jag har tre unghästar som nog blir ungefär lika stora, men med helt olika ryggar. Kan jag köpa en enda bomlös sadel och ha till dem allihop?

Sv: bomlös till flera

Inte bergsäkert. Just nu hänger vår bomlösa Trekker Master, just för att den inte passar någon av de hästar vi har nu.

Det kan du - men inte alla märken. PM´a mig om du vill veta mer; man får inte länka till olika ÅF här på forumet.

Har själv en sadel som ligger på 8 olika hästar och den passar till allihopa.

Så kallade "soffkuddemodeller" som exempelvis Torsion, Barefoot, Tree free och allt vad de heter brukar funka på de flesta hästar då de är så mjuka och böjliga.

SENSATION sadlarna och Trekker Iceland sadeln, Diddi dyna och ofta en Skáld sadel kan också passa fler hästar samtidigt.

Tror inte min profil tillåter PM och jag kan inte ändra på det. Men jag tror att du kan skriva in min gästbok om du har ett tips!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 287
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka