• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Russin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 264
R

Russin

Jag kunde inte hitta någon tråd om detta så..

Men nu är frågan, får man tävla i en bomlös sadel? Alltså det gäller bara på lokala & regionala tävlingar.

Sv: Bomlös!

vad jag har hört med min westernsadel som är bomlös får jag inte det på större tävlingar, men på träningstävlingar.
Men det var ett tag sedan jag hörde det så jag kanske har fel

Sadeln måste vara av engelsk typ. Det gör att Torsion m kopior och ST Endurance med kopior går bort från tävlingsbanan.

ST Dressage och Trekker Master är däremot godkända för dressyrbanan. Kan tänka mig att Ansür inte blir diskade på hoppbanan.

Jag skulle vara tacksam om någon skulle kunna länka till en sida, där det finns Ansür sadlar!

Nu har du inte skrivit vad du ska tävla i.
Jag vill bara förtydliga att i distans får man tävla i vilken sadel som helst.
Förmodligen är det dressyr du frågar om?
// Linda

Men det finns väl inga regler för hur sadeln får se ut i hoppning? Det är väl bara i dressyr?
// Linda

Funderar på att köpa en bomlös och har därför kikat runt här i forumet efter så mycket info som möjligt. Och vad jag har förtått är det inte lämpligt att hoppa mycket med en bomlös.

Deras nya heter Fhoenix, SBS finns väl inte längre?

Priset på sidan du länkar till är 995 gbp, www.forex.se ger aktuell kurs. För frakt är det nog lättast att du kontaktar dem direkt.

Men det är en sadel som du absolut inte hoppar i, jag hade nog inte ens tagit ett skutt över en cavalettibom.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 153
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka