bomlösfantaster, kolla hit!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare xect
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 936
X

xect

Är lite inne på att köpa bomlöst till min polle då han ändrar muskulatur/rygg mycket.

Har kollat i trådar här på buke och det verkar finnas så mycket märken att välja på.

Så, vad tycker ni bomlösfantaster är något att satsa på? Jag rider både dressyr, hoppning och mycket uteritter. Vilka märken är rentav dåliga? Och vad har ni varit nöjda med? skicka gärna hemsidor så man kan kolla lite mer där :)

Kanske ska tillägga att han har en ganska bred och hög manke..

Sv: bomlösfantaster, kolla hit!

sök så hittar du massa trådar, tänk på att du INTE kan hoppa i bomlöst så vill du träna hoppning är bomsadel ett måste.

går det inte med någon modell att hoppa? tyckte jag läste på någon hemsida att det fanns några bomsadlar lämpade även för hoppning

Ansûr går att hoppa i, men kostar också därefter.

Googla för hemsida, finns endast i USA om de inte hittat fler ÅF sedan jag kollade sist.

För hoppning hade jag använt en bomsadel utan tvekan...
För dressyr föredrar jag Torsion Dressage, och har du en riktigt bred häst kan jag varmt rekommendera Torsion Light för uteritter.
Startrekk Dressage (förra modellen) är också bra som dressyrsadel.

Första modellen av ST nådde inte ut i många ex, så dålig var den. Det är modell II som finns hos många just nu, flyttbara latexstoppade bossor.

Jag tycker att senaste (ullstoppade med fasta bossor) ST Island är kanonbra som dressyrsadel. Det finns även en modell ST Dressage, men jag har sett så många snedsydda av dem så jag vet inte om man kan rekommendera dem?
Sök bland trådarna här, du hittar massor.

Angående hoppning skulle jag har köpt en billig syntetsadel för de gånger du vill hoppa, jag är mycket tveksam till att hoppa i en bomlös. Pyttehinder någon gång ibland går väl bra, särskilt om ryttaren inte är så tung.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 291
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 289
Utrustning Bästa Buke! Ni brukar ju kunna era sadelmodeller. Jag har en arabhäst med superkort, platt o bred rygg med medelhög bred manke, rätt...
Svar
3
· Visningar
948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka