• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare burton
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 317
Sv: Bomlöst

Jag har ingen erfarenhet alls, men är väldigt sugen på att köpa en bomlös till hösten. Jag har tittat på Torsions, Börjes och stall vrås hemsidor.

Denna sadeln är den som tilltalat mig mest http://www.torsion.se/Tillbeh/Paddar/TNSchabrak100-h550.jpg

Någon som har en sådan? Jag skulle annars kunna tänka mig att köpa en rejäl padd från t.ex Torsion och sen köpa billigare varianten från börjes mest för att prova och se om bomlöst är något för mig. Jag är lite rädd för att köpa dom dyrare sadlarna om det nu inte skulle passa mig.

Sv: Bomlöst

Kan svar för Gloria Orion då jag var med när hon provade den.

Detta var den tidiga modellen, den första ni började sälja av Equicomforten.
Hästen vi lade den på har rak rygg med en liten manke och ryttaren (GO) vägde 45 kg.
När vi lade den på hästen så lade den sig platt på hästen, var nog det hon menade.
Men med ryttare så lade den sig direkt på manken och ryggraden, ingen tunnel och inga panelar som håll uppe något, alldeles ihoptryckt.
Så vi skickade tillbaka den då vi aldrig skulle kunna använda den.
Och då vi provade sadeln så skulle det gå jättebra att använda den utan padd.Men nu har ni ändrat er och det tycker jag är bra, man kan aldrig få nog av tryckfördelning.

Sen var det ju en del mer och mindre fel på den, men eftersom den gick att skicka tillbaka igen och vi fick sadelpengar och frakt direkt tillbaka så klagar jag endast på sadeln och inte företaget.
Har du fler frågor så kan du ju PM:a mig.

//Chivita

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
529
Senast: warg
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 251
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka