JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Bomull i broddhålen :( Hjälp!
Hästvård
Trådstartare
Trådstartare
kaktusen
Startdatum
Startdatum
9 Dec 2007
Svar
Svar
11
Visningar
Visningar
1 287
Jag fick ta ur broddarna bak (4/hov)
eftersom det skulle komma en ny häst i hans hage. I panik tryckte jag i bomull i broddhålen eftersom jag inte orkar med stenar som kilar sig fast. Men nu är problemet så att jag kan inte få ur bomullen, den är HELT packad! Har provat med en skruv o skruvmejsel men det funkar inte alls
. Snälla kom med tips jag vill kunna rida ut utan att han gör illa sig.
Sv: Bomull i broddhålen Hjälp!
prova med en söm?
prova en liten pincett eller tång å få försök få tag i en ände, mvh hanna
Det är liksom helt stenhårt.... som att det är fruset, fast det är ju plusgrader ute...Tror knappast att det skulle fungera med pinsett men kan ju alltid prova.
Ingen som har fler tips?
Jag skulle försökt pilla upp med något vasst som en söm eller en syl. Är det riktigt hårt (verkar konstigt om det verkligen var bomull du stoppade i?) så kan du ju ta en syl och en hammare för att försöka få ut det yttersta.
Blindbrodd är ju bättre, men det vet du väl. Ett alternativ som jag har använt är cigarettfilter, de är lättare att få ut än bomull.
Ställ hoven i blöt en stund. Bomullen sväller när den blir våt, så då blir den kanske lättare att få tag i.
Immer
Blöt med varmt vatten och pill med en tunn spik.
Brukar funka. Inget är omöjligt!
Lycka till!
Som de andra redan skrivit, söm är väldigt vassa och brukar funka att få tag i en ända av bomullen med så man kan börja trä ur den ur hålet.
*KL*
Jag brukar peta i halva öronproppar. Väldigt bra.
ett inflik bara...
Det var ett bra tips!
*KL*
Jag brukar peta i halva öronproppar. Väldigt bra.
ett inflik bara...
Jag oxå, men jag doppar dem i tjära innan, då står de emot ammoniaken i boxen bättre.
Hästmänniskan
Hej!
Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka.
Jag har haft egen häst...
Hundhälsa
Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump:
ber om ursäkt för wall of...
Anläggning
Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Hästvård
*långa funderingar*
Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Vad gör vi? Del CCXII
Tjatter Har galet mycket kryp i benet! Det hjälper inte att röra på det, det kryper och kliar ändå.. sitter i högläge och har stöd men det känns...
sthu
5 minuter sedan
Svar: 1 835
Visningar: 64 361
Allmänt
Linda ben
Kropp & Själ Tror inte det hjälper, det kasar ner lite överallt, inte bara högst upp.. jag testade göra tejpa fast var tredje varv eller så direkt...
sthu
7 minuter sedan
Lunginflammation
Kropp & Själ Också upplevt det du beskriver, bra att han ska tillbaks till läkaren. Hoppas antibiotikan tar snart så han blir bättre, men räkna med...
dream
12 minuter sedan
Dalmatiner
Hundavel & Ras Tack för input! Är det några andra raser ni spontant får upp i skallen?
Jag har verkligen dålig koll på andra raser än vinthundarna...
kolja
21 minuter sedan
Svar: 10
Visningar: 303
Hund
Vad har ni för klösträd?
Övr. Katt Klösträdet i vardagsrummet är snart tio år gammalt och börjar bli ganska slitet. Nu kikar jag på ett nytt klösträd, men känner att jag...
Caoimhe
22 minuter sedan
Svar: 0
Visningar: 16
Katt
Leverera valp vid 12 veckor?
Övr. Hund @Tajger
Ja, exportvalpar brukar ju alltid vara dyrare. Då är det ju vanligt att man betalar en typ boarding-avgift.
Men jag tänker mer...
AraSlei
Idag kl 11:08
Svar: 23
Visningar: 1 428
Hund
Stuterinamn
Avel Finns det någon nackdel med att ansöka om stuterinamn även om det dröjer tills första betäckning?
lillawelshen
24 minuter sedan
Svar: 0
Visningar: 15
Avel
Nordsvensk Brukshäst
Gnägg Grattis säger jag! Min nya stjärna är också het, eller ska jag säga väldigt arbetsvillig. Hon blir inte heller särskilt stark utan mer...
Mearas
26 minuter sedan
Få skimmel vit
Hästvård Carr & day & Martin Gallop Extra strength schampo var förvånande bra på skimmel :up:
lillawelshen
28 minuter sedan
Svar: 11
Visningar: 369
Vård