• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Bärin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 057
B

Bärin

Hur långt i öronen på hästen ska man stoppa in bomullen? Dum fråga kanske, men kan man stoppa in den för långt så man inte får ut den? :confused: :p

Hur gör ni? Tror ni att en häst som är lite tittig kan bli lugnare med bomull i öronen?

Hoppas att jag la in tråden på rätt forum.. :)

Sv: Bomull...

om hästen reagerar mycket på ljud kan det hjälpa :D

Du tar stora stycken bomull och gör till bollar, sen stoppar du in dem långt, men ha hela stycken annars är risken att bitar fastnar när du tar ut dem igen......

Har man stora, hela bollar så finns det ingen risk att man inte får får ut dem igen...

Jag använder inte bomull i öronen på mina hästar mer. Har köpt ett par sådana där tussar som travarn har i öronen och klippt av banden. Fungerar kanonbra!

Klipp bitar av en vanlig tvättsvamp istället för bomull! :idea:
Håller ihop bättre än bomull och är garanterat billigare än "travtussar".

Angående hur långt ner det ska: Tillräckligt långt ner för att hästen inte ska kunna skaka ur det, men du ska lätt kunna plocka ur det.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 240
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 388
Senast: skiesabove
·
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 425
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka