Bomullstäcke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 688
F

fälttävlansnörd

Efter att mina kära små hästar massakerat (visserligen med all rätt, täckena var ju ändå gräsliga) sina bomullstäcken sitter jag ju här och ska hitta nya. Stackars mej, jag är verkligen inte alls sugen ;).

Har funderat på HW men jag tycker att de blir tighta i bogen efter några timmar. Behöver nödvändigtvis inte vara klassiska täcken med kryssgjordar och två bogspännen utan andra förslag är också välkomna.

Helst enfärgade för jag vill kunna brodera namnen på.
Och absolut inte dyrare än 500-lappen!

Så?

Sv: Bomullstäcke?

verkligen ingen som har haft ett bomullstäcke på sin häst någongång? :eek:

jag köpte jacson på granngården.. me like!
blått med gula prickar (hur lät det där)...
håller bra..
tror det kosta 435 eller nått!

JA så kommer jag och köpte mitt på Ge-Kås för 119:-=)

De håller jättebra och har kryssgjordar, 2 bogspännen och benremmar.

Men annars har vel B***es om jag inte minns fel.....

Sure... jag älskar bomullstäcken bra att ha nu på nätterna när det är mellanvarmt, eller i helt uppvärmdastall... eller under ett täcke som är jobbigt att tvätta (sabla hästhår)...

Börjes täcken tycker jag personligen är skitfula... Horze har några men lite tråkiga... hittade dock ett på sikon.nu... vet inget pris eller tillverkare (Tror ej Mark Todd) och det är tyvärr slut i lager...

"Bomullstäcke
Exklusivt bomullstäcke med dubbla bogspännen och nylon vid bogarna för att minska skav. Bogveck för bästa rörelsefrihet samt kryssgjordar och bensnören. "

Bild hittar du här... http://www.sikon.nu/material/stalltacke/1203.jpg

När du ändå är där och gluttar så kolla in snyggaste stalltäcket... Mark Todd Ultimate Stalltäcke, inte så dyrt heller... *me like* http://www.sikon.nu/material/stalltacke/1106.jpg

Uppdaterat: Rent allmänt måste jag säga att de har många snygga täcken på den sidan... som jag anser vara i princip de enda snygga/funktionella alternativen till HW, Bucas och Hansbo.

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka