Bomvidd i centimeter, går det?

Docka

Trådstartare
Jag har ett problem...

Jag äger en Prestigesadel som jag köpte ny med bomvidd 33, sedan värmde jag om den till en 35:a och strax efter det dog min häst så nu har sadeln bara hängt i ca ett år.
En tjej lånade med sig sadeln till sin sadelutprovare för att se om hon och hennes häst kanske ville köpa den, och den sadelutprovaren sa att sadeln omöjligt kan va en 35:a, att sen snarare fortfarande är en 33:a.

Jag har inte så nära till närmsta sadelutprovare och undrar om jag kan ta reda på hur det verkligen står till på egen hand?
Kan ja till exempel mäta mellan skruvarna vid framvalvet och få fram centimeter som skulle kunna motsvara vilken bomvidd det nu är?
Skulle jag i så fall kunna få hjälp med hur vilka centimeter som motsvarar vilka bomvidder?

Jag vet ju att man oftast mäter det i grader, men då måste jag väl ha något verktyg för att lyckas mäta vinkeln (det var länge sedan jag räknade matte...)?

Några andra idéer om hur jag kan fastslå det här??

Liknande trådar

Utrustning Jag tänkte ta fler bilder, men jag hittar inte min flexicurve eller fler batterier till digitalkameran :mad: Men jag har mätt alla... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
12 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m

Hästrelaterat

Tillbaka