S

stoffe

Någon som vet vad bomvidd 30 på en Stubben allroundsadel motsvarar för bomvidd på en westernsadel.
 
Det finns väl bara två att välja på (rätta mig gärna om jag har fel). Stübbens 30 är en ganska smal bom, så det borde rimligtsvis motsvara en semi-quarter bom. Om den skulle vara för vid så finns det sk. Built up-padar som är tjockare framtill, men ska väl helst undvikas.
 
Har en dressyr 32 stübben, har passat på mitt lite bredare varmblod, men han sålt han nu så den är också till salu ;) :p
 
Stubben 30 motsvarar 81° i bomvinkel. Mao väldigt smal... Men det måste väl vara så att det är olika bomstorlek på Western också? Kolla vad det är för bomvinkel på sadeln du är intresserad av. Det finns mätinstrument för att kolla vad din häst behöver. Lycka till!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
373
Senast: Jeps
·
Utrustning Sadlar och bomvidd, Hur vanligt är det att en bom ändrar vidd? Vill en omvärmd bom återgå till ursprungsvidden, om den varit vidare...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Plantan
·
Utrustning Är på jakt efter en dressyrsadel till vår c-ponny. Han har idag en prestige versailles 16" bomvidd 33 som ligger bra. Vad ska jag leta...
Svar
1
· Visningar
450
Senast: ako
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp