• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare stoffe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 889
S

stoffe

Någon som vet vad bomvidd 30 på en Stubben allroundsadel motsvarar för bomvidd på en westernsadel.

Det finns väl bara två att välja på (rätta mig gärna om jag har fel). Stübbens 30 är en ganska smal bom, så det borde rimligtsvis motsvara en semi-quarter bom. Om den skulle vara för vid så finns det sk. Built up-padar som är tjockare framtill, men ska väl helst undvikas.

Har en dressyr 32 stübben, har passat på mitt lite bredare varmblod, men han sålt han nu så den är också till salu ;) :p

Stubben 30 motsvarar 81° i bomvinkel. Mao väldigt smal... Men det måste väl vara så att det är olika bomstorlek på Western också? Kolla vad det är för bomvinkel på sadeln du är intresserad av. Det finns mätinstrument för att kolla vad din häst behöver. Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: sweep
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
241
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka