• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare texi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 664
T

texi

Jag har huvudbry...normal bomvidd verkar enl vissa privatannonser vara allt från 29 till 32. Hur ligger det egentligen till och hur bred är en bom som betecknas som normal resp vid ?
/ texi

Sv: bomvidd ?

Om normal bomvidd är 29, 32 eller t.o.m. 34 beror helt på vilket märke man pratar om. Vissa tillverkare anger bomvidderna i medium, wide, extra wide osv, och andra använder 1,2,3,4. Det är inte ens säkert att alla tillverkare har samma vidd i sina "normala" bommar...

Det enda sättet att jämföra olika sadelmärken rakt av är att mäta hur många grader vinkeln på sadelns koppjärn är. Några olika märkens bomvidd i grader finns här!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att... 2
Svar
35
· Visningar
2 718
Senast: zuli
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 875
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 621
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka