panzy

Trådstartare
Om man mäter sin häst för att få fram rätt bomstorlek, vad motsvarar då sadelstl 30 31 32 osv???
Alltså om min häst är 103 grader vad ska han då ha för storlek???

Det beror på; märke, årsmodell, modell, panelerna, stoppning, typ av sadel osv..........

Det beror på vilket sadelmärke det är. Det finns tyvärr ingen standard... Om din häst har vinkel 103 grader skall han antagligen ha x-vid (för t ex stubbensadlar motsvarar det strl 32 har jag för mig, kanske t om 33).

ok tack för hjälpen, det var faktiskt stübben jag är mest intresserad av... så tack!

Då får du svårt.... Stübben är smala! 32 är alldeles för trångt för mitt halvblod... :smirk: Vore jag du skulle jag kolla på andra märken...

Gör en "mankmall" och ta med dig till affären när du ska titta på sadel!

Stübben 34 är X vid och den sadeln är VID.
Får däremot beställas...

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: sweep
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?

Hästrelaterat

Tillbaka