Bomvidder ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Koko_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 835
K

Koko_

Vad motsvarar bomvidd 31, alltså kan man säga att det är typ normal eller så ?

Hoppas att ni förstår vad jag menar ? :crazy:

/Koko_

Sv: Bomvidder ?

Beror på vad det är för märke på sadeln.
Tyvärr är det olika på olika märken av sadlar... (Bara för att krångla till det ;) )

Åh, det är en Griffin Thorowgood syntetsadel, Det är allt jag vet..

Dom jag har sett som är griffin har bara varit i bomvidderna normal och vid, så jag vet inte alls hur det är med 31 där tyvärr...

Är det griffinsadeln som har 31 i bomvidd, som du vill ersätta till normal, vid eller??
Trodde griffin angav i normal och vid....

Ja, det trodde jag också att dom gjorde.
Men inte på denna tydligen :crazy:

Men om man tittar på andra märken då, hur ser det ut då ? någon som vet ?

/Koko_

Jag hade en Fieldhouse-sadel med bomvidd 31 och den var normal/wide.

Jag har en extra vid County, och den heter "Fit 4". En Prestige i stl 31 är smal, om inte t.om extra smal. En Stübben i stl 31 är väl normal, om jag inte minns fel?

Så storleken 31 säger ingenting om hur vid sadeln är egentligen. Du får maila till Thorowgood och fråga hur vid sadeln är, jämfört med deras andra storlekar. För visst brukar de väl använda sig av smal/normal/vid annars, som någon anna skrev?

det varierar med olika modeller liksom adidas o nike skor inte har samma storlekar tyvärr!!!!!!!!!!!!!

En normal på Stübben är 30 vid 31 osv
Prestige är normal 34 om jag inte minns fel, Passier mäter väl sina i 1,2,3 osv.

En normal på Griffin skulle jag likna med en 30 på stubben

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 225
Senast: MiniLi
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31