Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du ser inte själv att du resonerar i cirkel, att du med ditt resonemang är grunden till segregationen?
Du bär en åsikt om någons tro. Det är en ganska stor skillnad på politik och religion, och det är de som blandar ihop de två begreppen som är farliga. Du kvalificerar dig till gruppen som blandar begrepp och det är just därför du får mothugg.
Jag är fullt införstådd med sirenerna, hör dom regelbundet på jobbet & vet vad dom står för.
Jag vet även vad böneutropen står för & syftet med dom.
Jag är inte i heller överrens med den islamistiska tron som Halal & deras kvinnosyn med mera.
Men vi har pingstkyrkan, jehovas, svenska kyrkan, diverse coven´s, olika samfund inom andra fri religösa slutna sällskap. Varför skulle inte Islam få sin plats?
Illuminate som någon tog upp är inget svenskt begrepp, wicca kulturen är inte svensk, kristendomen är inte svensk.
Varför ska inte dom utländska utövarna ha samma rättighet?
Herregud inte ens vår sk "svenska" husmanskost är inte ens originalsvenskt![]()
Vem vill inte inse att jorden inte är platt? Det visste vi ju redan för ett par tusen år sedan. Huruvida det finns en högre makt eller inte är däremot inte något som går att bevisa vetenskapligt, därav benämningen TRO.
Min sambo är ateist men ödmjuk och klok nog att inse att hans sätt att tänka inte behöver vara det enda rätta.
Vad jag vet så finns det flera moskeer i Sverige? Eller anser "böneutropsförespråkarna" att Islam inte får sin plats eller kan utövas helt och fullt om det inte får låta över hela område i ex antal miuter så alla hör att nu är det bön?Men vi har pingstkyrkan, jehovas, svenska kyrkan, diverse coven´s, olika samfund inom andra fri religösa slutna sällskap. Varför skulle inte Islam få sin plats?
Jag råkar ut för dem.... Dels på jobbet ... Och dels för att jag faktiskt är seriöst intresserad av att köpa lgh i ett område inom hörhåll från Mosken i Fittja. Och förvisso kommer det (om det går igenom) sänka priserna på det område jag är intresserad av, men det kommer åxå innebära ökad segregation i området. OM det finns icke muslimer som bor där kommer dessa troligen flytta. Vilket gör att jag inte längre kommer va lika intresserad av detta "fina" område...
Nej jag vill inte bo som "ensam" icke muslim i ett i övrigt muslimskt område. Jag delar inte deras tro, kultur eller språk... Jag vill inte heller ha de så i sverige, att det bildas små "muslimska bostadsområden" för de ökar på segregeringen (vilket j-a ord att försöka stava till) i sverige. Det kommer bli ÄNNU mer "vi och dom"....
Varför skulle folk flytta för att de möjligtvis kan höra ett böneutrop fem minuter i veckan? Om de som bor i området trivs i övrigt har jag svårt att se varför det skulle leda till en flyttvåg av ickemuslimer från området?
Jag TROR på vetenskap och den säger att jorden inte har skapats av någon gud eller av några rymdsnubbar.
Vetenskapen kan inte vare sig bekräfta eller utesluta skapelseberättelsen, den vet inte vad mörka energier består av (ja, inte de mörka energierna på seniorbuke förstås - dessa vet vi en hel del om) eller hur den fungerar. Vetenskapen kan inte vare sig bekräfta eller utesluta orsaken till vår existens. Det handlar om förklaringsmodeller.
Varför skulle folk flytta för att de möjligtvis kan höra ett böneutrop fem minuter i veckan? Om de som bor i området trivs i övrigt har jag svårt att se varför det skulle leda till en flyttvåg av ickemuslimer från området?
Självklart ska en moske ha rätt att kalla till bön på samma vilkor som ex en kyrka. Ngr ggr så ringer kyrklockan per vecka...ngr ggr per vecka så skallar Ahla aukbar ut över nejden..
Skämtar du??
Jag tar det i alla fall väldigt oseriöst.
Vetenskap är något som går att bevisa. Här ger jag upp när man inte anser att vetenskap är sanning..
Skämtar du??
Jag tar det i alla fall väldigt oseriöst.
Vetenskap är något som går att bevisa. Här ger jag upp när man inte anser att vetenskap är sanning..
Hur läser du honungs inlägg egentligen? Ja, vetenskapliga teorier ska gå att bevisa. Men det går inte att vetenskapligt bevisa huruvida gud existerar eller ej.