L
LuddeLump
Vi ska byta släp framöver, och funderar nu på det här med boogie eller inte. Det verkar som om många har det som krav, och det tänkte även jag ha. Men efter en diskution med gubben så är jag inte lika säker längre. Enl honom så är en boogie svårare att backa med.
Så här använder vi vårt släp:
1-2 ggr/vecka: 10 min väg till ridhuset, måste backa där ibland, och backa in när vi kommer hem igen.
Ca 1g/mån: iväg på tävling, inom ca 10 mils radie.
1 g/mån: hämtar vi hö, mycket backande och trixande både där och hemma.
Ska jag då köpa ett som går stadigt på vägen eller ett som är lätt att backa med? Visserligen så lär man sig väl att backa med boogie också så småningom. Jag kunde ju inte backa med enklaxlat heller förut, men nu är jag en hejare på att backa om jag får säga det själv...
Så här använder vi vårt släp:
1-2 ggr/vecka: 10 min väg till ridhuset, måste backa där ibland, och backa in när vi kommer hem igen.
Ca 1g/mån: iväg på tävling, inom ca 10 mils radie.
1 g/mån: hämtar vi hö, mycket backande och trixande både där och hemma.
Ska jag då köpa ett som går stadigt på vägen eller ett som är lätt att backa med? Visserligen så lär man sig väl att backa med boogie också så småningom. Jag kunde ju inte backa med enklaxlat heller förut, men nu är jag en hejare på att backa om jag får säga det själv...